Vettel alternatív taktikával próbálkozott Belgiumban, csak egyszer állt ki kereket cserélni, de a verseny második felére lehűlő pálya miatt jól bírták a közepes keverékű abroncsok a Ferrarin. Az utolsó körökre hiába érte utol a németet a frissebb gumikon lévő Romain Grosjean, nem tudta megelőzni, és elvenni tőle a harmadik helyet – csak akkor, amikor az utolsó előtti körben, rögtön az Eau Rouge után szétrobbant Vettel jobb hátsója.
Vettel már az autóban mérgesen integetett, a sajtónak nyilatkozva sem fogta vissza magát. Röviden, de ütősen nyilatkozott. „Az ilyen dolgok egyszerűen nem megengedettek” – mondta összeszorított fogakkal, sok káromkodással tűzdelve Vettel.
„Ha ez 200 méterrel korábban történik, most nem állhatnék itt.”
„Persze, az ilyesmi előfordul, de attól még nem elfogadható. Mi a válasz? Vágás, törmelék, a pilóta túl szélesen fordult. Ha Nico azt mondta, nem ment le a pályáról, akkor nem ment.”
„Én sem mentem le a pályáról, a gumi mégis felrobbant. Ez elfogadhatatlan.”
Maurizio Arrivabene csapatfőnök is csalódott volt. „Remek verseny volt – a csapat és Sebastian részéről egyaránt” – fogalmazott Arrivabene. „Sajnos a végén történt egy probléma, de ez benne van a sportban.”
„El kell ezt fogadnunk. Még nem tudjuk, mi történt a gumival, elemeznünk kell. Spában összességében rossz hétvégénk volt, ezt Monzában feledtetnünk kell. Volt már éppen elég rossz versenyünk, most már jöhetne egy igazán jó is.”
Eddie Jordan a BBC közvetítésében célzott arra, hogy korai lenne a Pirellire mutogatni. „Ha esetleg elhangzott, hogy a verseny nem teljesíthető egy kiállással, Vettel tartozik egy bocsánatkéréssel” – mondta Jordan.
A Pirelli motorsport-igazgatója is két kiállásra számított. „Meglepődtünk az egy kiálláson, mert csak egy autó próbálkozott ezzel” – így Paul Hembery. „Mi eleve úgy éreztük, hogy ez kétkiállásos verseny, de valaki hárommal is próbálkozott. Néha egyesek kipróbálnak valamit, és ha az bejön, ő az aktuális zseni.”
„Sebastian reakciója érthető, jogosan vannak kétségei: nem olyan eredményt ért el, amilyet szeretett volna. Ezért nem fogom kritizálni. A defektjének ugyanakkor nincs köze Rosbergéhez: azt vágás okozta, az övét meg kopás. Ha egy gumi az élete végéhez ér, történhet ilyesmi. A Ferrari most túlerőltette.”
Nico Rosberg azonban Vettel mellé állt. „Ez megint nagyon ijesztő volt” – mondta Rosberg. „Nagy durranás volt, ugyanúgy szerencséje volt, mint nekem. De ezzel a dologgal foglalkozni kell.”
„Valahogy biztonságosabbá kell tennünk a gumikat, valahogy hamarabb éreznünk kellene, ha defektveszélyes a helyzet. Ha a következő hetekben nem tudják megoldani a problémát, valamit ki kell találnunk.” A Mercedes vezetői, Niki Lauda és Toto Wolff szerint a Ferrari „egyszerűen túl sokat kockáztatott” a hosszú etappal.
Vettel annyira pipa volt a bokszba érve, hogy a mérlegelést is kihagyta a verseny után, emiatt a felügyelők előtt is volt jelenése. Végül megúszta a büntetést.
A másik Ferrarival Kimi Räikkönen a hetedik helyen végzett, az időmérős műszaki hibája és váltócserés büntetése miatt a mezőny végéről zárkózott fel pontszerző helyre. „Nehéz helyzetbe kerültünk tegnap, ezt tudtuk, de ennél azért többet vártam” – összegzett a finn. „Több volt ebben a versenyben, csalódott vagyok. Megpróbáltam mindent, de sajnos nem tudtam túl sokat előzni.”
Olvasta? Magyar BMW-s megállásra kényszerítette a szlovák gázolót!