A Belga Nagydíj hétvégéjén két látványos, veszélyes defekt is történt, a mercedeses Nico Rosbergnél még a pénteki edzésen robbant le a Pirelli, a ferraris Sebastian Vettel pedig a dobogós helyezéstől búcsúzhatott el, amikor az utolsó körön megadta magát az abroncsa.
Bár a Pirelli szerint a csapatok ügyeskedése, az ajánlások figyelmen kívül hagyása okozta a bajokat, hétfőn kiderült, hogy a két nagy eseten kívül is akadtak problémák a gumikkal, sőt a szintén az olaszok abroncsait használó GP3-ban is bajok voltak.
Akárki is a hibás, annyi biztosnak látszik, hogy a Pirelli számára a legrosszabbkor jött az újabb botrány, hiszen Bernie Ecclestone-nak ezekben a hetekben kell döntenie arról, hogy a az olaszok, vagy a Forma-1-es visszatérésre készülő Michelinnel kössön szerződést a 2017-19-es időszakra.
Bár az F1 uraként ismert angol üzletember elégedett a Pirellivel, a csapatok irányából érkező nyomás a Michelint segítheti.
„További balhék azt eredményezhetik, hogy Ecclestone a Michelint választja 2017-től beszállítói szerepre” – írta a veterán F1-es szakíró David Tremayne.
A német Auto Motor und Sport F1-es újságírója, Michael Schmidt is egyetért: „A Pirelli számára a legrosszabbkor merül fel a gumijai biztonságát illető vita. A Pirellivel ellentétben a Michelin hosszú élettartamú gumikat ajánl, a spái defektetk pedig csak erősítik az érveiket.”