Sebastian Vettel számára a 3. hely úszott el, amikor a múlt hétvégi Belga Nagydíj végén a jobb hátsó gumija defektet kapott és visszaesett. A futam után a német versenyző keresetlen szavakkal kritizálta a Pirellit, míg az olasz gyártó azzal válaszolt, hogy a csapatok ügyeskedése, az ajánlásaiktól való eltérés, valamint Vettel esetében a rizikós, egykiállásos stratégia vezetett az abroncsok meghibásodásához.
Vettel: Nem a Ferrari hibája volt a defekt 1
Vettel: Nem a Ferrari hibája volt a defekt 79


A Pirelli oldalára állt az egykori Renault-főnök, Flavio Briatore: „A gumik kulcsfontosságú elemek az F1-ben, szóval ha azt mondják, hogy két vagy három kerékcsere kell, de valaki egy kiállás mellett dönt, akkor kockáztat. Lehet, hogy összejön, de ha nem, akkor nem a gyártót kell hibáztatni” – mondta, hozzátéve azért, hogy a balhé végső soron jó a Forma-1 számára, így legalább beszélnek róla, miközben Hamilton „kétszázadszorra” nyert.
1998-99 világbajnoka, Mika Häkkinen is úgy véli, hogy az egy kiállással túl messzire mentek Vettelék.
„Spában, például az Eau Rouge-ban óriási leszorítóerő nehezedik az autóra, miközben a kerékvetőn megy át. A csapatok próbálják kiszámítani, meddig bírhatja a gumi, de nem szabadna kockázatokat vállalniuk.”
Bár a Ferrari vezetése és a Pirelli igyekszik elkerülni a nyílt háborút, a négyszeres világbajnok egy friss megszólalásában kitartott amellett, hogy nem ők hibáztak:
„Tegyük ezt tisztába: a csapattak közösen úgy döntöttünk, hogy végigvisszük a stratégiát. Én kiállok a csapat mellett, a csapat kiáll mellettem. A stratégia nem volt rizikós, a csapat nem hibázott” – írta a hivatalos oldalán megjelent közleményben.
A tények inkább Vettel és a Ferrari mellett szólnak, hiszen a Pirelli eredeti saját becslése szerint is kb. 40 kört kellett volna bírnia a közepes keverékű szettnek – igaz, utólag azt mondják, legfeljebb 22 lett volna ésszerű -, azonban az abroncs 28 kör után adta meg magát. 
Vettel: Nem a Ferrari hibája volt a defekt 80


A csapatfőnök, Maurizio Arrivabene is azt hangsúlyozza, hogy nem ötletszerűen, minden egy lapra feltéve próbálkoztak Spában:
„Amikor megterveztük a stratégiát, az teljesen jó volt. Egy kiállás. Az adatok alapján állítjuk fel a stratégiánkat. Őrültség lenne rossz adatelemzés alapján rizikós stratégiát adni a versenyzőnek. Higgyék el, mi elvégeztük a munkánkat.”