Miután a McLaren-Honda ausztriai motorcseréi miatt Fernando Alonso és Jenson Button a hátrasorolás mellett a versenyre is vitt magával büntetéseket, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) változtatott az abszurdba hajló helyzeten.
A szabálymódosítás alapján a Magyar Nagydíjtól akármekkora hátrasorolást is kap egy-egy pilóta, legfeljebb a rajtrács végére kerülhet, a maradék helyeket nem váltják további büntetésekre.
A McLaren a múlt hétvégi Belga Nagydíjon maradéktalanul élt is ezzel, hiszen Spában mindkét autóban kétszer cseréltek erőforrást a hétvége során, összesen 105 helyes „értékben”, Alonso és Button viszont így is csak az utolsó két rajtkockáig csúszott vissza.
A német Auto Motor und Sportnak nyilatkozva az Forma-1 állandó versenyigazgatója, egyben az FIA műszaki és biztonsági főmegbízottja, Charlie Whiting helytelenítette a McLaren-Honda húzását, úgy látja, visszaéltek a lehetőséggel.
„Az FIA jelezte ezzel kapcsolatos aggodalmát a (szabályokat előkészítő) Stratégiai Munkacsoportnak. Azonban úgy gondoltuk, hogy a büntetési rendszert, a futamra átcsúszó büntetéseket illető, széles körű negatív kritikák még inkább ártottak a sportágnak. A szabálymódosítás természetesen jóhiszeműen született, és nem azért, hogy lehetőséget adjon a Hondának arra, amit csináltak” – magyarázta az FIA-s főtisztviselő.