A Forma-1 ura, Bernie Ecclestone hamarosan eldönti, hogy 2017-től a 2011 szállító Pirelli vagy a sportágba való visszatérésre pályázó Michelin adja a gumikat.
A Pirelli kezdettől fogva Ecclestone és a csapatok kérésének megfelelően gyorsan kopó abroncsokat szállít, de az olasz gyártó nem járt túl jól, újra és újra kritikákkal szembesült, amikor a gumik miatt megkavarodott egy-egy verseny.
Legutóbb Belgiumban volt két komoly defekt – Nico Rosberg, Sebastian Vettel és hozzájuk csatlakozva a pilóták közösen támadták a Pirellit, miközben a gyártó szerint a csapatok ügyeskedése, az ajánlások figyelmen kívül hagyása vezetett a bajokhoz.
A Michelin nem hagyta ki a lehetőséget, hogy a spái balhé kapcsán magát „fényezze”.
„Én is szeretném tudni, hogy mi történt Spában, de kommentálni nem tudom a dolgot, mert nincsenek birtokomban az adatok, szóval azt annyit mondhatok, hogy tanulunk belőle” – mondta a Michelin motorsportfőnöke a német Bild am Sonntagnak.
„Annyi világos számunkra, hogy nincs értelme olyan gumikat gyártani, amik csak tíz kört bírnak. Egy guminak legalább a futam egyharmadát, de akár kétharmadát is ki kellene bírnia. Ezt meg kell majd tárgyalnunk a mérnökökkel és Bernie Ecclestone-nal. Olyan gumit kell adnunk a versenyzőknek, amelyekkel 100 százalékot hozhatnak és nem csak 70-et.”
A Michelin a tartósság mellett ugyanakkor a nagyobb, 18 colos méretet is beleírta a pályázatába, amiért nem rajonganak a csapatok. Couanson is tudja, hogy nem lesz egyszerű megnyerni mindenkit.
„Tisztában vagyunk vele, hogy a mindenki számra megfelelő kompromisszum megtalálása igen kényes feladat. A ránk váró kihívás az, hogy a csapatok mérnökeivel együttműködve találjuk meg a megoldást.”
A Michelin szerint négy-öt héten belül dőlhet el, melyik gyártó lesz a Forma-1 kizárólagos szállítója 2017-től.