A Lotus-csapat pénzügyi gondjairól sorra érkeztek a hírek idén, most kiderült, hogy miért is került a csőd szélére az enstone-i csapat.
Az ok a Pastor Maldonado versenyeztetéséért tízmilliókat fizető PDVSA, a venezuelai állami olajcég ugyanis idén nyáron nem utalta át a szerződésben rögzített összeget. A szponzor kivár, hiszen a Renault felvásárlási tervei miatt bizonytalanná vált, hogy jövőre is marad-e a versenyző.
A Renault Sport partnere a francia olajcég, a Total, így az autógyártó beszállásával újra kellene gondolni a PDVSA jelenlétét – és ezzel Maldonado helyzetét -, amíg ez nem világos, a venezuelaiaknak nem érdeke kifizetni a 2016-os járandóságot.
Nagy kérdés egyébként, hogy hol is tart most a Renault-ügy. A múlt hétvégén arról lehetett hallani, hogy hétfőre megszületik az üzlet, egyes sajtóorgánumok pedig kedden arról tudósítottak, hogy Párizsban „igen sikeres” tárgyalások zajlottak, mások viszont lotusos forrásaikra hivatkozva arról írtak, hogy nem is volt semmiféle megbeszélés, az csak a mai napon, szerdán következik.
Úgy tudni, a Lotus jelenlegi tulajdonosa, Gerard Lopez a mostanra teljesen elzárta a pénzcsapot, az alakulat enstone-i központjában már bezárták az étkezdét, és bár a kamionok útnak indultak Monzába, az Olasz Nagydíj hétvégéjén bizonyos szoftverek és eszközök nélkül lesznek kénytelenek dolgozni.