Részben visszakozott a Pirelli Sebastian Vettel spái defektje ügyében. A verseny után kirobbant vitában a gyártó még azt állította, hogy a német pilóta túl hosszú etapja miatt egyszerűen elhasználódtak az abroncsok, ezzel igyekezett a Ferrarira tolni a felelősséget.
Monzában ezzel szemben azt jelentette be a Pirelli, hogy ugyan az abroncsokkal futott túl hosszú etapnak is szerepe volt a defektben, ahhoz hozzájárult egy törmelék okozta sérülés is.
A Pirelli megerősítette, hogy Belgiumban rendkívül sok, összesen 63 vágást számoltak össze a gumikon, holott az idei 15 rendezvény (versenyek és tesztek) átlaga mindössze 1,2 volt. A Pirelli szerint a betétfutamokon történt számtalan baleset lehetett felelős a sérülésekért, emiatt a verseny előtt extra pályatakarítást is kértek az FIA-től.
A részletes technikai elemzés kizárta, hogy bármilyen szerkezeti probléma lett volna az abroncsokkal. A Pirelli közleményében következményekről nincs szó azon kívül, hogy a gyártó javaslatot tett egy olyan tanulmány elkészítésére, amely a pályák hatékonyabb takarítási módjait vizsgálja.
Noha szó volt arról, hogy Monzától a Pirelli szigorúbb ajánlásokat ad a csapatoknak a gumikkal kapcsolatban, a Speed Weeknek az egyik csapatfőnök azt mondta, hogy „egyelőre nem érkezett semmilyen új kérés” az olaszok részéről. Így valószínűleg Monzában sem írják elő kötelezően, hogy hány kört lehet megtenni a különböző keverékekkel.