A Pirelli 2011-es beszállása óta az abroncsok élettartama alacsony, nehezen kiszámítható a viselkedésük, de ez Bernie Ecclestone kérése volt a gyártótól. Így próbálták érdekesebbé tenni a futamokat, kikényszerítve a legalább két kerékcserét versenyenként, a pilóták azonban régóta elégedetlenek a rendszerrel.
A versenyzők nehezményezik, hogy a gyorsan kopó abroncsok miatt soha nem tudják úgy nyomni, ahogy a csövön kifér, az állandó elégedetlenség pedig már kezd ártani az F1-nek is. A sorozat 2017-re tervezett reformjának emiatt része lehet az is, hogy változtatnak a gumikkal kapcsolatos filozófián.
„A pilóták kiszámíthatóan viselkedő gumikat akarnak, amelyekkel minden egyes körben nyomhatják” – mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. Miután a Belga Nagydíjon két defekt is volt, amelyek miatt Nico Rosberg, Sebastian Vettel, Fernando Alonso és Lewis Hamilton is élesen kritizálta a Pirelli abroncsait, a négy pilótát, valamint Horner mellett a Mercedes és a Ferrari csapatfőnökét elbeszélgetésre hívta Bernie Ecclestone. Jelen volt a Pirelli képviselője, Paul Hembery sportfőnök is.
Ecclestone a megbeszélésen arra kérte a versenyzőket, hogy mostantól tartózkodjanak a nyilvános kritikáktól. Hembery szerint a Pirelli képes bármilyen gumik gyártására, csak akkor az F1-nek olyanokat kell „rendelnie”, ezért további egyeztetésekre van szükség.
A Pirelli szerződése 2016 végén lejár, de az új tendernek is az olaszok az esélyesei.