Régóta nem titok, hogy a jövőre beszálló Haas afféle Ferrari-fiókcsapat, nem véletlen az sem, hogy a csapat egyik ülésére a Ferrari-tesztpilóta Esteban Gutierrez a legesélyesebb. Az F1 Insideren a német Ralf Bach most azt írta, hogy a Ferrari a szabályokat megkerülve a Haas segítségével fejlesztette 2016-os autóját.
„A riválisok nem nézik túl jó szemmel a Ferrari ügyeskedéseit” – írta Bach, példaként felhozva, hogy a Haas október elsején 70 munkatársát bocsátja el – de csak azért, hogy másnap Maranellóban vegyék fel a munkát.
Nem nehéz kitalálni, hogy a „kölcsönzött” mérnökök segítségével a Ferrari egyszerre két helyen tudott dolgozni a 2016-os autón, „hivatalosan” a Haasnak segítve, de az ottani munka közben szerzett tudást biztosan viszik magukkal Maranellóba. Ezzel a Ferrari papíron nem szegte meg azt a szabályt, hogy egy csapat dolgozói egy időben csak egy csapatnál állhatnak alkalmazásban, de nem túl elegánsan kerülte ki.
Gunther Steiner, a Haas csapatfőnöke sem nagyon titkolta, hogy a csapat a Ferrari B istállója lesz. „Nehéz ezt százalékos mértékben kifejezni, de ebbe az irányba haladnak a dolgok” – fogalmazott Steiner. „De senki ne értsen félre: továbbra is saját kasztnit építünk.”
Korábban a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner is próbálkozott egy klasszikus B csapat indításával, de GP2-es istállója, az Arden, nem kapott rajtengedélyt az FIA-től. Állítólag a Ferrari ügyeskedései miatt kapott kedvet a Mercedes ahhoz, hogy segítse a Manort, hosszabb-rövidebb távon a Haashoz hasonló alakulatot faragva a sereghajtóból.