Forma-1-es berkekben mostanra gyakorlatilag tény, hogy az újra gyári csapatot alapító Renault és a Red Bull-alakulatok a 2016-ig tartó szerződés lejárta előtt, már az idei év végén elválnak.
A Red Bull az új partnernek először a Mercedest nézte ki, de Stuttgartban egy kis hitegetés és mérlegelés után úgy döntöttek, hogy nem lenne érdemes a négyszeres konstruktőri bajnokcsapatnak odaadni az F1 jelenlegi legjobb motorját, nem akarnak ennyire veszélyes riválist.
Az energiaital-gyártó így a Ferrarival fog összeállni, a cég motorsportfőnöke, Helmut Marko pedig azt mondja, bánhatják majd a Mercedesnél, amikor azzal az erőforrással is képesek lesznek megverni őket.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
„A Mercedesszel folytatott tárgyalások már azelőtt véget értek, hogy eljutottunk volna a részletekig. Voltak bizonyos feltételeink, de nem jutottunk el a megtárgyalásukig. Meglátjuk, milyen motorunk lesz, de ha az új csomaggal sikerül megvernünk a Mercedest, az jóval fájdalmasabb lesz számukra, mint ha a saját motorjukkal tennénk!” – mondta az osztrák a Speed Weeknek adott interjújában.
Marko elmondta, hogy a Renault-val még a jövő hétvégi Szingapúri Nagydíj előtt összeülnek, hogy „megoldást találjanak”, azaz, bár ezt így nem mondta ki, véglegesítsék a szerződésbontást.
A Red Bull-főnök szerint hamarosan rendezni kell az erőforrás ügyét, hiszen már dolgoznak a 2016-os autón, de egyelőre még nincsenek bajban az idővel.
„Nincs gond, mert a Red Bullnál igen magas szintű a technikai munka, nem szorít minket annyira az idő, mint mondjuk a Toro Rossót, amelyik egy jóval kisebb csapat. Persze az biztos, hogy minél előbb megszületik a döntés, annál jobb.”
Marko utalt arra, hogy a Ferrari-partnerséget csak ideiglenes megoldásnak gondolják:
„Ez az első lépés lehet afelé, hogy újra versenyképes motorunk legyen, így már nem indulnánk eleve hátrányból. Aztán, amikor versenyképes motorunk lesz, akkor elkezdhetünk gondolkodni azon is, hogyan tovább.”