A 2015-ös idény kezdetére a sír széléről visszarángatott Manor Marussia-csapat a 2014-es autó minimálisan frissített változatával és a Ferrari-erőforrás tavalyi verziójával vágott neki a szezonnak.
F1: Jönnek a másodosztályú motorok? 1
F1: Jönnek a másodosztályú motorok? 59


A sereghajtónak az utóbbit illetően elég volt a Ferrarival megegyeznie, azonban a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azóta szigorított a szabályokon, 2016-ra már különleges felmentés kellene az előző évi motor használatához, hacsak nem írják át újra a szabályokat…
Ami viszont lehetséges, ugyanis a szabályokat előkészítő Stratégiai Munkacsoport megbeszélésein már felmerült, hogy költségcsökkentési szempontból lehetővé kellene tenni a régebbi motorok használatát, amelyekért a gyártók a 20-30 millió euró helyett kevesebbet kérnének.
„Egy ideje már szó van erről. Alapvetően arról lenne szó, amit idén a Marussia csinál, azaz hogy 14-es motort használnak 15-ben. Valami ilyesmi lenne. Ami a szabályokat illeti, nos, ez az egyik vitatéma” – mondta az Autosportnak a Force India helyettes főnöke, Bob Fernley.
Ha engedélyeznék a „másodosztályú” erőforrások használatát, az nagyban megkönnyebbíthetné a Mercedesszel jelenleg tárgyaló Manor Marussia helyzetét, ugyanakkor a Renault-tól elváló Red Bull-csapatok autóiba is kerülhetnének idei Ferrari-motorok, amelyekkel kisebb fenyegetést jelentenének a gyári csapatra nézve.