A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) idén a szokottnál korábban, már nyár közepén nyilvánosságra hozta a Forma-1 2016-ra tervezett versenynaptárát, amely Mexikó idei és Németország jövő évi visszatérése, valamint Azerbajdzsán belépése miatt rekordhosszúra, 21 futamosra hízik.
Az F1-ben eddig több próbálkozás ellenére sem sikerült még összehozni 19-nél több fordulót egy szezonban, a hizlalás alaposan meg is nehezítette a menetrend összeállítását, főleg, hogy a sűrű beosztás miatt odalett a háromhetes nyári szünet.
A csapatok elégedetlensége miatt az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone azzal állt elő, hogy a hagyományosan a szezon kezdetén lévő Maláj Nagydíjat a végére helyezi át, emiatt viszont december elejéig tartana az évad, így most újabb ötlete támadt.
A brit Autosport értesülése szerint az új elképzelés szerint a nyári szünet eredeti hosszának megtartásával jövő ősszel egy-egy héttel tolódna a Belga és az Olasz Nagydíj, a Szingapúri, Japán és a Maláj Nagydíj pedig tripla hétvégét alkotna szeptember 25., október 2. és 9-ei dátummal.
A terv viszont így is több sebből vérzik, hiszen az egymás szomszédságában lévő szingapúri és szepangi hétvége lerabolná a piacot, mindkét helyszínen kevesebb nézőre lehetne számítani, emellett a sok ezer kilométeres japán kiruccanás is logisztikai nonszensz.
A mclarenes veterán, Jenson Button így beszélt a fentiekről:
„A versenyzőknek könnyű a dolga, de egész más ez a csapattagoknak. A srácok nagyon sok időt töltenek az otthonaiktól távol, ez komoly terhet ró a kapcsolataikra és a családjaikra. A pakolással, utazással ez a három futam nagyon húzós lenne. Szerintem a tripla versenyhétvége már túl sok a Forma-1-ben.”
„Logikusabbnak tűnne, ha Szingapúr és Malajzia alkotna párt, hiszen közel vannak, még autóval is mehetnénk, csak 300 kilométer. Ha Szingapúrban jó a futam, akkor az emberek felpörögnének és elmennének Malajziába is. Szerintem ez jól működne” – magyarázta az F1-ben 16. szezonját gyűrő angol.