A Szingapúri Nagydíj időmérőjén zsinórban 23 futam után megszakadt a Mercedes pole-sorozata, így nem sikerült megdöntenie a csapatnak a Williams 24-es rekordját (1992-1993). Lewis Hamilton zsinórban hét pole és 20 első rajtsoros indulás után lett ötödik, vagyis nem tudta beállítani Ayrton Senna nyolcas rekordját.
A Mercedes megdöbbentő különbséggel, 1,4, illetve 1,5 másodperces hátránnyal szorult a harmadik sorba, aminek egyelőre nem tudja az okát a csapat.
F1: A Mercedes sokkban, Hamilton kínjában röhög 1
F1: A Mercedes sokkban, Hamilton kínjában röhög 73


„Ez egy igazi pofon, de olykor szükség van ilyenekre” – mondta Toto Wolff csapatfőnök. „Van leszorítóerőnk, van jó motorunk, de ha ezt nem tudjuk átvinni a pályára, ott valami gond van.”
„Elemeznünk kell, hogy mit rontottunk el. Feladni soha nem szabad, de csodát sem várhatunk. Ötödikek és hatodikak vagyunk, a hosszú etapjaink sem voltak jók tegnap. Realistának kell maradnunk.”
Hamilton sem számít fordulatra. „Tegnap a Red Bullok hihetetlenül gyorsak voltak a hosszú etapokon. Kétlem, hogy holnapra bármit is ki tudnánk találni” – mondta az ötödik helyről induló címvédő.
„A gumikat egyszerűen képtelenek voltunk rendesen felmelegíteni. Úgy éreztem, a tapadás rendben van, de mások egy másodperccel gyorsabbak tudtak lenni nálunk.” Hamilton kínjában mosolyogva annyit tett még hozzá, hogy „izgalmas volt” úgy résztvennie egy időmérőn, hogy küzdenie kellett.
Nico Rosberg szerint a Mercedes már pénteken elrontotta a hétvégét. „Annyira dominánsak voltunk az elmúlt időben, hogy eltartott egy ideig, amíg tudomásul vettük, hogy most valami hiányzik” – értékelt a német. „Megmagyarázhatatlan ez a nap, egyszerűen nem volt tapadás. A győzelemről nem álmodhatunk, nem tudjuk megverni a Ferrarit és a Red Bullt.”
Niki Lauda szerint a gumiknak és az előírt guminyomásoknak semmi közük a Mercedes szenvedéseihez. „A guminyomás pont ugyanolyan, mint bármikor” – mondta Lauda. „Monzában a spái történések miatt emeltek egy kicsit, de most pont ugyanakkora a nyomás, mint Monte-Carlóban. Ennek biztosan semmi köze a problémáinkhoz.”
A Mercedes a Twitteren azt írta, „nem az a lényeg, hogyan kerül valaki a padlóra, csak az számít, hogyan kel fel onnan. A munka most kezdődik…”