A Szingapúri Nagydíjon komoly kihívást jelent a csapatok számára a város utcái alatt haladó metró, amelynek mágneses mezeje ellen minden évben praktikákkal készülnek. Így volt ez idén is, de lehet, hogy a Williamsnél (és a szintén váltóhiba miatt kiálló mindkét McLarennél) nem volt tökéletes a védelem.
„A fokozatok összevissza ugráltak, először a 13-as kanyarban” – emlékezett vissza Massa. „Azt hittem, egyszerűen rossz gombot nyomtam meg, de aztán megismétlődött a furcsa jelenség.”
„Amikor hármast kapcsoltam, a váltó magától üresbe ugrott. Akkor lett értelmetlen tovább folytatni a versenyt, amikor körönként háromszor történt meg ez.”
F1: A metró csinálta ki Massa autóját? 1
F1: A metró csinálta ki Massa autóját? 107


Massának az első kiállása után volt egy ütközése is, a bokszból kihajtva Nico Hülkenberggel ütközött. A felügyelők szerint a német hibája volt az eset, emiatt háromhelyes rajtbüntetést kapott Japánra.
„Egyértelműen az ő hibája volt, nem is értem, miért jött nekem.” Hülkenberg persze úgy látta, ő volt előrébb, és a szakértők is megosztottak a kérdésben.
A Williams napját Valtteri Bottas mentette meg egy ötödik hellyel. „Az ötödik hely nem rossz azon a pályán, amely az egész idényben a legkevésbé fekszik nekünk. Jól sikerültek ma a bokszkiállásaink” – értékelt a finn.