A Szingapúri Nagydíjon a Mercedes sokkoló és eddig magyarázat nélkül álló formaromlást produkált, a bajnokcsapat két másodpercet veszített a legközelebbi üldözőnek számító Ferrarihoz képest.
A címvédő alakulatnál valamiért egyszerűen nem voltak képesek optimális működésre bírni a gumikat, egyesekben felmerült, hogy „felsőbb utasításra”, az egyre unalmasabbá váló dominancia megtörésére a Pirelli szándékosan rossz abroncsokat szállított a Mercedesnek.
Az olasz gyártó Japánban határozottan visszautasította az összeesküvés-elméletet, azt mondják, nem is lehetséges a megvalósítás.
A Pirelli magyarázata alapján a minden egyes hétvégére szállított 1700 abroncsuk sorsára nincs ráhatásuk azután, hogy a Törökországi Izmitben található gyárukat több héttel az adott futam előtt elhagyják.
Az abroncsokba gyárilag vonalkód kerül, ezt a gumi használhatatlanná tétele nélkül nem lehet manipulálni, mindegyik darab külön-külön követhető. Az abroncsok csapatok közti kiosztását a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) véletlenszerűen végzi a hétvégék előtt, amire a Pirellinek szintén nincs ráhatása.
A csapatokkal dolgozó egy-egy Pirelli-mérnök a teljes évre van beosztva az adott alakulathoz, kizárólag a saját csapatának adataihoz fér hozzá, emellett szigorú titoktartási kötelezettség terheli.
„Annak meghatározása, hogy melyik abroncs melyik csapathoz kerül és mikor, teljes mértékben az FIA dolga. Ez is egyik eleme a pártatlanságunk fenntartásának, amely, lévén kizárólagos szállító, különös fontossággal bír számunkra. A csapatokkal dolgozó mérnökeinknél is elsődleges a titoktartás, ez is kiemelt jelentőségű” – szögezte le a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
A cég egyébként a szingapúri választékkal (szuperlágy, lágy) épp ellentétes kombinációt, a közepes és kemény keverékeket viszi Szuzukába, így kész csoda lenne, ha a Mercedes problémái megismétlődnének.