A Renault-felvásárlás előtt a jelenlegi tulajdonos Genii által teljesen magára hagyott Lotus-csapat a Japán Nagydíj hétvégéjén a Forma-1-hez méltatlan körülmények között kénytelen dolgozni, a kifizetetlen számla miatt pénteken sem nyitották ki a paddockbeli pavilonjukat (a tengerentúli versenyekre a csapatok nem visznek motorhome-okoat, a pályákon külön épületekben kapnak helyet).
Konyha híján a csapat tagjai más F1-es szereplők jóindulatára kénytelenek támaszkodni
F1: Ecclestone eteti a Lotus tagjait 1
F1: Ecclestone eteti a Lotus tagjait 103


„Egész mókás, olyan, mintha kempingeznénk. A hangulat jó, akadt egy kávéfőző gép, a Pirelli meghívta a versenyzőket ebédre és a szerelőknek is jutott étel” ? mesélte Romain Grosjean.
Míg Grosjean, Pastor Maldonado és a tartalékos Jolyon Palmer a Pirelli főztjét ette, a többiek előtt az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone nyitotta meg az amúgy sok százezres belépőjeggyel igénybe vehető Paddock Club étkezdéjét, és persze a rivális csapatok is kínálnak harapnivalót a lotusosoknak, ha kell.
Ecclestone már korábban is a Lotus hóna alá nyúlt, szeptember elején ő fizette ki a csapattagok bérét, nagyjából 1,5 millió fontot, azaz 640 millió forintot költött 400 ember bérére.
A csapat péntek délután a Twitteren is köszönetet mondott az angol üzletembernek.

Ecclestone nem érti, mire vár a Renault

„A Renault állítólag megveszi a Lotust. Állítólag. Erről lehetett hallani, de hogy lesz-e belőle valami, én sem tudom. Ha hétfőig nem rendezik az üzletet vagy nem tesznek valami pénzt a csapatba, szóval a ha Renault nem lép hamarosan, akkor nem lesz belőle semmi” – utalt arra, hogy a jövő kedden egy londoni bíróság csődeljárást rendelhet el a Lotusnál. 

„Az igazat megvallva furcsa, hogy egy ekkora cég ilyen sokáig nem képes döntést hozni. Tőlünk vártak egy lépést ahhoz, hogy meginduljon a dolog, amit mi már két hete el is intéztünk, szóval tényleg nem tudom, hogy mi van” ? utalt arra, hogy a Renault a gyári csapat indításához feltételül szabta, hogy a Ferrarihoz, a Red Bullhoz, a Mercedeshez, a McLarenhez és a Williamshez hasonlóan „történelmi konstruktőrként” garantált bónuszt kapjon az F1 bevételeiből.