Az már eldöntött tény, hogy a Red Bull-csapatok és a Lotus felvásárlásával újra gyári csapatot indító Renault útjai elválnak az idény végén, az viszont a Japán Nagydíj hétvégéjére is nyitott kérdés maradt, hogy milyen erőforrással pótolja a francia gyártmányokat a Red Bull Racing és a Toro Rosso 2016-ra.
A Red Bull kiszállására készül a Forma-1 1
A Red Bull kiszállására készül a Forma-1 139


Szuzukában felröppent, hogy a korábbi elutasítás ellenére – ami alaposan felbosszanthatta Bernie Ecclestone-t – a Mercedes meggondolta a dolgot, de vasárnapra világossá vált, hogy tőlük biztosan nem kap motort a Red Bull. 
„Alapos mérlegelés után világos az álláspontunk: nem szeretnénk erőforrást adni a Red Bullnak” – mondta a Mercedes motorsportfőnöke, Toto Wolff. „A Red Bull fontos márka a Forma-1 számára, de először a saját érdekeinkre kell gondolnunk.”
Szuzukában a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda megerősítette, hogy a Red Bull helyett jövőre a Manornak adnak majd motorokat, ami egyben annak a lehetőségét is megnyitja, hogy a Merci a DTM-es tehetségét, Pascal Wehrleint az F1-be juttassa. 
„Igen, lehet, hogy ez lesz a vége” – mondta erről Wolff, „de először helyre kell kerülnie néhány darabnak a kirakósban. Emellett bizonyos mértékben meg is volt kötve a kezünk” – utalt a jelenleg még Mercedes-kliens Lotus bizonytalan helyzetére.
Mivel a Mercedes nem hajlandó szállítani a Red Bullnak, csak a Ferrari marad, a hírek szerint viszont Maranellóban nagyon nem szeretnének a gyári csapatéval megegyező erőforrást adni az amúgy nagyon erős Milton Keynes-i alakulatnak, márpedig ők ezt követelik, amúgy kiszállnak.
A Red Bull kiszállására készül a Forma-1 140


„A mi helyzetünk más, mint a Ferrarié, a McLarené vagy a Williamsé” – magyarázta a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner. „Számunkra marketingszempontból is hasznot kell hajtania a Forma-1-nek, ehhez pedig az elérhető legjobb eszközök (motorok) kellenek.”
A német Auto Motor und Sport szerint a Red Bull négy autójának eltűnését a Forma-1-es résztvevők most már nagyon is komoly lehetőségként kezelik, kiesésük esetére pedig a korábban már felmerült ötletet élesztették újjá, miszerint az élcsapatok három-három autót indítanak. 
„Sok fiatal tehetség van a piacon, így versenyképes autókba lehetne ültetni őket, erős 24 autós mezőnyt lehetne összerakni. Persze a prioritás a Red Bull megtartása” – mondta erről Toto Wolff.