A múlt vasárnapi Japán Nagydíj tévés közvetítéséből feltűnően hiányoztak a Mercedes autói, a kettős győzelmet arató csapat pilótáit a rajt után csak villanásnyi időre mutatták néha. Korábbi esetek alapján felmerült, hogy az ezüst nyilakat Bernie Ecclestone utasítására tüntették el, ugyanis a Forma-1 uraként ismert angol üzletember berágott a német gyártóra, amiért az nem volt hajlandó motorokat adni a Red Bullnak 2016-ra.
Ecclestone hétfőn cáfolta, hogy erről lett volna szó:
„Nem volt manipuláció. Néhány hete szó volt a versenyközvetítések rendezéséről, és arra jutottunk, hogy többet kellene mutatni a középmezőnyt. A vezető autók mutogatása unalmas, emellett ezzel támogatjuk is a középmezőny csapatait. Lauda és Wolff is tisztában van ezekkel a szempontokkal, szerintem megértik. A Japán Nagydíj rendezője talán túlzásba esett, de nem az én utasításomra” – állította a német Bildnek.
Ecclestone egy másik interjúban azért elismerte, hogy csalódott a Red Bull-Mercedes-partnerség kútba esése miatt:
„Úgy hallottam, úgy tudtam, hogy Lauda és Mateschitz (Dietrich, Red Bull-tulajdonos) megegyeztek és kezet ráztak, Niki megerősítette, hogy a Red Bull motorokat kap a Mercedestől” – idézte a brit Sky Sports.
A Mercedes-csapat elnökeként tevékenykedő Niki Lauda a hétvége óta viszont többször is hangsúlyozta, hogy nem rajtuk múlott a dolog:
„Christian (Horner, csapatfőnök) és Helmut (Marko, motorsportfőnök) levélben jelezte, hogy szeretnének motorokat kapni tőlünk. Én azt válaszoltam, hogy rendben, de először beszéljük ezt meg Mateschitzcel, ő ugyanis valamiért nem kedveli a Mercedest. Van valami múltbéli ok, amiről én sem tudok. Na, mivel ismerjük egymást, elmentem Mateschitzhez, megkérdeztem, hogy tényleg érdekelné-e a dolog, amire azt felelte, hogy igen, de ez, meg az, meg amaz. A sok de után pedig meg is szakadtak a tárgyalások” – idézte fel a háromszoros bajnok osztrák legenda.
Lauda egyébként úgy érzi, tényleg reális lehetőség a Red Bull kivonulása, szerinte honfitársa mostanra kiábrándult a Forma-1-ből:
„Egyszerűen nem foglalkozik az üggyel, Mateschitz most nem folyik bele. Hagyja, hogy Helmut és Christian vigye a kérdést, de a korábbiakkal ellentétben most nem vezeti a dolgot. Régen mindig tevékenyen részt vett az ilyesmikben. Nagyon úgy néz ki, hogy most komoly lehetőség a kiszállásuk, ugyanis régóta ismerem Dietrichet, és általában ő a főnök, de most egyáltalán nem foglalkozik a kérdéssel. Kívülről nehéz megmondani, de Didi mostani hozzáállása alapján úgy tűnik, tényleg gondolkodik a kiszálláson, nem valami jó helyzet, ha csak egy motor jelenti a választékot.”
Az egy motor természetesen a Ferrarié, azonban van egy nagy bökkenő: míg a Red Bull ragaszkodik ahhoz, hogy Maranellóból mindig a legfrissebb fejlesztésű, a gyári autókéval megegyező erőforrást kapjanak 2016-tól, az olasz csapatnál ehhez nem fűlik a foguk, nem akarnak túl erős ellenfelet kreálni maguknak.
„Én úgy tudom, hogy a Ferrari az idén használt motorváltozatot ajánlja a Red Bullnak, és nem azt, ami a 2016-os autójukban lesz” – erősítette meg Ecclestone is.
„Szórakoznak velünk, mi viszont nem szórakozunk jól. Egyre inkább erősödik a kiszállásunk lehetősége. Vastag bőr van a képükön, hogy nekünk 2015-ös motort ajánljanak, miközben a Sauber és a Haas 2016-os erőforrásokat kap majd” – mondta az Auto Motor und Sportnak Marko hétfőn ugyanerről.
A Red Bull fejesei a héten tartanak válságértekezletet, Helmut Marko szerint az Orosz Nagydíjra eldőlhet, hogy marad-e az energiaital-gyártó a Forma-1-ben vagy sem.