Bár ízlés kérdése a dolog, az új, 1,6 literes, V6-os, turbós hibrid erőforrások 2014-es bevezetése óta sokan panaszkodnak arra, hogy a Forma-1-es autók túl csendesek, nincs meg a csúcskategóriához illő hangélmény.
A motorok hangjának mélyebb, morgós, rotyogós jellegén ugyan nem sokat lehet változtatni, de a hangerőn igen, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa pedig meg is szavazta szerdán a kipufogók módosítására vonatkozó szabályváltoztatást, ha minden jól megy, 2016-tól már jobban ordítanak az F1-esek.
Az előbbi mellett több más módosítást is bejelentett az FIA a következő idényre:
– a Forma-1-es autók pilótafülkéjének immár a tesztelésen is meg kell felelniük minden biztonsági előírásnak;
– 2016-tól tilos az autók orrán kinyúló kamerafészkeket alkalmazni;
– a pálya elhagyását még szigorúbban veszik majd, szabályba foglalták az elvárást, miszerint „a versenyzőnek ésszerű határokon belül mindent meg kell tennie, hogy minden körülmények között a pályán maradjon, komoly indok nélkül ne hagyja el azt”;
– a rajtprocedúrára vonatkozóan szabályba foglalták, hogy a formációs körnél beragadó autót el kell távolítani a rajtrácsról, akkor is csak a bokszutcából kezdheti meg a versenyt, ha képes lenne körbemenni;
– az FIA pontosított a szélcsatornák és a számítógépes áramlástani szimulációs (CFD) korlátozások megfogalmazásán is.