A Renault tervezett beszállása kapcsán felmerült, hogy a Lotusból jövőre újra gyári csapatot csináló francia gyártó esetleg elküldi a pályán nem remeklő Pastor Maldonadót. A találgatásoknak a Lotus a Szingapúri Nagydíj után pár órával vetett véget, amikor bejelentették, hogy a venezuelai versenyző 2016-ban is az enstone-i alakulatnál vezet.
Bár nem olyan rég még maga Maldonado sem volt biztos abban, hogy jövőre a Renault-nál vezet, a Lotus helyettes csapatfőnöke, Federico Gastaldi azt állítja, egy pillanatig sem volt kétséges a venezuelai megtartása.
„Három évre igazoltuk Pastort (2014-ben), Szingapúrban csak rutinszerűen megerősítettük az alkalmazását a szponzorokkal való megegyezésnek megfelelően. Tavaly Monzában jelentettük be, idén meg egy héttel később, mert ez van a szerződésben” – mondta.
„Hallottam mindenféle találgatást arról, hogy Pastor ide vagy amoda igazol, ez meg az van a szponzorokkal, de valójában minden a helyén volt, minden rendben volt. Hallottam ezt-azt a szponzori kifizetésekről, de a PDVSA előre fizetett, szóval fogalmam sincs, honnan vették az emberek az ilyesmiket. Pastor három évre szerződött, abból a harmadik 2016.”
Első pillantásra furcsa a Renault részéről, hogy nem cserélik le Maldonadót, de a venezuelai állami olajcég, a PDVSA több tízmillió dollárja a francia gyártónak is jól jön a csapatépítéshez, bajnoki esélyeik szinte biztosan nem lesznek jövőre, egy évet pedig „ki lehet bírni” a versenyzővel, főképp, hogy Romain Grosjean távozása után csak ő jelenti a folyamatosságot.
A jövőre belépő, Ferrari-kötődésű amerikai csapathoz, a Haashoz átigazolt Grosjean utódjáról egyelőre nem tudni, a Renault még keresi a megfelelő pilótát.