A Red Bull 2015 végén szerződést bont a Renault-val, a Red Bull Racingnek és a Toro Rossónak azonban még nincs motorszállítója 2016-ra. 
Míg a kisebbik csapatnak megfelelne akármi – állítólag meg is egyeztek már a Ferrarival arról, hogy az idei specifikációt használhatnák jövőre -, a nagyobbik csapat kizárólag a legfrissebb, legversenyképesebb verziót fogadná el, jöjjön az a Ferraritól vagy a Mercedestől.
F1: Három hete maradt a Red Bullnak 1
F1: Három hete maradt a Red Bullnak 139


A 2016-os autó tervezése, gyártása miatt a Red Bull-alakulatokat egyre jobban szorítja az idő, a tulajdonos, Dietrich Mateschitz már csak pár hetet szán a megoldásra, ha nem lesz motor, jöhet a kiszállás.
„Igyekszünk motort találni, de egyelőre nincs, legalábbis olyan nincs, amilyet szeretnénk” – mondta az osztrák milliárdos a svájci Speed Weeknek. „A folytatásunk feltétele a versenyképes erőforrás.”
A kérdésre, hogy van-e határidő, Mateschitz így felelt: „Igen, október vége.”
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner hétfőn azt állította, hogy a Ferrari mellett még a Mercedesszel is tárgyalnak, de ezt azóta előbb a német gyártó motorsportfőnöke, Toto Wolff, majd a versenycsapat elnökeként dolgozó Niki Lauda is cáfolta.
F1: Három hete maradt a Red Bullnak 140


„Nincsenek tárgyalások. Mi leszerződtünk a Manorral, négy csapatunk van, részünkről minden rendeződött” – mondta a háromszoros világbajnok osztrák, aki szerint a Mercedes emlegetése már csak porhintés, a Red Bull azért ködösít, hogy másokra mutogathasson, amikor a kiszállást bejelentik.
„Talán nem is akarnak már a Forma-1-ben maradni. A lejárat előtt egy évvel szerződést bontottak a Renault-val, és mostanra megoldhatatlan helyzetbe játszották magukat. Nyakig benne vannak. A Mercedes nem tárgyal a Red Bull-lal, csak a Ferrarinál vannak képben, de nem tudom, abból lesz-e valami.”