A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) tavasszal meghirdette a Forma-1 2017-19 közötti időszakra szóló kizárólagos gumiszállítói pozícióját, amire a jelenlegi partner, a Pirelli mellett a radikálisan más megközelítéssel kampányoló francia Michelin is jelentkezett.
Az FIA a nyáron műszaki, biztonsági szempontból mindkét cég pályázatát elfogadhatónak minősítette, így a végső döntés a Forma-1 kereskedelmi ügyeit igazgató Bernie Ecclestone kezébe került, aki a kritikák ellenére is a Pirelli mellett döntött.
Múlt vasárnap a szocsi rajtrácson Ecclestone és a Pirelli elnöke, Marco Tronchetti Provera a nyilvánosság előtt adott kezet egymásnak, bejelentették a közös folytatást, azonban hivatalos közlemény azóta sem érkezett.
A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery azt mondja, arra még várni is kell, az FIA végső jóváhagyása ugyanis hiányzik.
„Ne feledjük, hogy most az üzleti oldalról született megállapodás. Az FIA hivatalos elismerési eljárása még hátravan, úgy gondolom, hogy azt majd a Motorsport Világtanács rendezi decemberben. De az FIA műszakilag már elfogadta a pályázatunkat, szabad utat kaptunk a szerződéskötésre, szóval tényleg csak formaság lesz.”
Ami már jóval kevésbé formaság, az az, hogy a Pirellinek sikerül-e kiharcolnia a gumifejlesztéshez általuk szükségesnek ítélt 16 napnyi tesztelést 2016-ra, valamint hogy milyen további változtatásokra készül a gyártó a következő évekre.