A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) tisztviselői – köztük az elnök, Jean Todt -, valamint a Forma-1-es motorgyártók – a Mercedes, a Ferrari, a Renault és a Honda – képviselői csütörtökön Genfben tárgyaltak az erőforrásokat illető szabályokról.
F1: 2016-ban is marad a motorfejlesztés 1
F1: 2016-ban is marad a motorfejlesztés 9


A beszámolók szerint pozitív, konstruktív, Todt aktív részvételével lezajlott megbeszélésen úgy döntöttek, nem nehezítik a gyártók dolgát, az eredeti szabályokat elvetve így nem kell lezárni a motorfejlesztést február végén, sőt, a 25 helyett a rendelkezésre álló fejlesztési zsetonok száma is marad az ideivel egyező, 32. Szintén nem lépnek életbe a fejleszthető elemekre vonatkozó korlátozások. 
A fentiek óriási segítséget jelentenek az idén küszködő Renault-nak és a Hondának, persze a szabad fejlesztés a Ferrarinak és a Mercedesnek sem jön rosszul.
A fentiekből is következően azt az előírást is törölték, amely alapján a motorgyártók csakis a szezonkezdet előtt homologizált, azaz a gyárival megegyező specifikációjú erőforrást adhattak volna a klienseknek, megnyílt az út az előtt, hogy a Toro Rosso, és ha ráfanyalodik, esetleg a Red Bull, a Ferrari 2015-ös motorjával induljon jövőre. 
A döntéseket előbb az FIA Forma-1-es Bizottságának, majd Motorsport Világtanácsának is jóvá kell még hagynia, a szabályváltozások decemberben lesznek hivatalosak.