A Sotheby’s aukciósház december 10-én bocsátja árverésre New Yorkban a képeken látható 1956-os Ferrari 290 MM Scagliettit, amelyből mindössze négy példány készült. És ha ez nem lenne elég érv a gyűjtők számára, azt is érdemes tudni az autóról, hogy az ötszörös Forma-1-es világbajnok, az argentin Juan Manuel Fangio versenyzett vele.
A gépet Temple Buell autórajongó vásárolta meg 1957-ben, aki további versenyekre küldte Jo Bonnierrel és Masten Gregoryval a kormánykerék mögött. Ezt követően Pierre Bardinon gyűjtő kollekciójába került, és 34 évig Franciaországban parkolt, míg a jelenlegi tulajdonos, egy magát megnevezni nem kívánó európai gyűjtő meg nem vásárolta.
7,5 milliárdot érhet az F1-legenda autója 1
7,5 milliárdot érhet az F1-legenda autója 7
Egyes becslések szerint 28 millió dollárért (7,6 milliárd forintért) kelhet el a 3,5 literes V12-es motorral szerelt Ferrari, amivel Fangio az 1956-os Mille Miglia 1000 mérföldes megmérettetésen is indult, és a negyedik helyen ért célba.
A történelmi Ferrari 290 MM versenyautó 1964-ig rótta a köröket a versenypályán anélkül, hogy összetört volna, az alváza és a karosszériája is eredeti, motorszáma is hiteles. Az aukciós versenyautó-rekordot egy tavaly a Bonhamsnál eladott Ferrari 250 GTO Berlinetta állította fel, amelyért 38,2 millió dollárt fizetett egy vásárló.
Az argentin pilóta F1-es karrierje is 1956-ban vett fordulatot, pályafutása során először igazolt a Ferrarihoz Alberto Ascari helyére, aki egy balesetben életét vesztette. Három futamon győzött, az összes többin pedig második helyen ért célba, ami elég volt a világbajnoki címhez. 1957-ben visszatért a Maseratihoz, és megnyerte ötödik bajnoki címét. Összesen 51 versenyen indult, és ebből 24 futamot megnyert.
7,5 milliárdot érhet az F1-legenda autója 8
Élete nagy részében Fangio a Mercedes-Benzet képviselte, gyakran vezette régi versenyautóját bemutatókon. Juan Manuel Fangio 1995-ben Buenos Airesben halt meg. 2005-ben az olasz Pagani róla nevezte el a legújabb, Zonda 2005 C12 F autóját.