A Renault a 2014-es szezonban első ízben végzett érdemi teljesítménynövelő fejlesztést az erőforrásán, amelyre a 12-ből 11 zsetont el is költöttek. Úgy tűnik azonban, hogy hiába szállították Austinba a friss erőforrásokat, a Red Bull-csapatok autóiban maradnak a régi specifikációjú darabok.
„Itt van, rendelkezésünkre áll, ha szeretnénk használni, de az hátrasorolással járna. Meg kell látnunk, hogy megéri-e. Az eddig hallottak alapján nem valami nagy a fejlődés, én úgy tudom, nem igazán érné meg a csere. Szerintem nem hozna annyit, hogy a mezőny végéről indulva előrejussunk. Pillanatnyilag nem valószínű, hogy használni fogjuk, ennyi. Reméljük, hogy azt mondják, komolyabb lóerő-növekedést hoz, de reálisan nézve nem hoz majd sokat” – nyilatkozta csütörtökön Daniel Ricciardo.
A Toro Rossó-s ifjabb Carlos Sainz megerősítette, hogy az ő autójukba biztosan nem kerül be az új Renault sem Austinban, sem a további három futamon.
„Mi az év hátralevő részében is maradunk a régi specifikációnál. A Renault-tól kapott adatok alapján nem éri meg a hátrasorolás, nem éri meg a mezőny végéről indulni miatta. Az utolsó négy pálya hasonló, nem ideálisak számunkra, ugyanis vannak hosszú egyeneseik, de nem is olyan rosszak. Szóval ha van esélyünk a top10-re, a top8-ra, akkor nincs értelme a rajtrács végéről indulni, nem éri meg.”
„Maradunk a jelenlegi specifikációnál, arra elég jó, hogy befejezzük vele az évet, és van is még belőle elég.”
A Red Bull Racing lépése egyébként a csapat Forma-1-es jövőjéről is árulkodhat, hiszen ha a a pakliban van a Renault-val való folytatás, akkor minden bizonnyal kipróbálják azért az új motort, hogy lássák, mire számíthatnak, ha viszont egyáltalán nem élnek vele, akkor reálisabbnak tűnik a kiszállás.