A Ferrari pilótái motorcserék miatt csak a mezőny második feléből rajtoltak az Amerikai Nagydíjon, de a start után Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen is gyorsan a top10-be jutott, ahol aztán keményen csatáztak.
Räikkönen csapattársával, Vettellel, valamint a Toro Rosso két ifjoncával vívott, de a pontszerzési esélyek elszálltak, amikor a 20. körben a friss slick gumikon falnak ment, és bár vissza tudott térni a pályára, az ütközésben szerzett sérülések miatt túlmelegedett a jobb első féke, ki kellett szállnia a 25. körben.
A futamot követően nem keresett kifogásokat.
„A verseny eleje nagyjából jól alakult, az autó végig jónak tűnt, megvolt a tempóm, képes voltam versenyezni a többiekkel. De a kerékcsere után hibáztam, túl lendületesen nyomtam, kitört az autó fara, és kicsúsztam. Az autó orra odaszorult a hirdetőtáblához, de addig forgattam a kormányt, amíg végül sikerült visszatérnem a pályára” – magyarázta utólag.
„A bal hátsómon lassú defekt alakult ki, és a jobb első felfüggesztés is megsérült. Orrkúpot cseréltünk, az autó működött is, de a fékhűtő eldeformálódott, a fék túlmelegedett, fel kellett adnom. Nem valami jó így befejezni a versenyt: ha minden megvan a jó eredményhez, akkor egyben kell tartani a dolgokat, nem szabad hibázni, hozni kell, amit lehet.”
A Ferrari főnöke, Maurizio Arrivabene diplomatikusan fogalmazott a finn versenye kapcsán: „Értékeltem, hogy Kimi addig küzdött, amíg sikerült visszatérnie a pályára, ez is mutatja, milyen a csapatunk szellemisége.”
Räikkönen – amíg versenyben volt – kemény csatákat vívott a Toro Rosso tinijével, Max Verstappennel, olyan kemény csatát, amely miatt ki is fakadt a rádión. „Ez a srác folyamatosan letol a pályáról! Ha ez szabályos így, akkor ezután én is ezt fogom csinálni!” – méltatlankodott. Később így beszélt erről:
„Verstappen esetében azt akartam tudni, hogy rendben van-e, ha a mellettünk lévő autót rátoljuk a kerékvetőre. Így próbált védekezni, amikor a külső íven akartam megelőzni. Úgy tűnik, belefért, szóval rendben van.”
„Amíg mindenkire ugyanazok a szabályok vonatkoznak, nincs bajom. De annyi szabály van az F1-ben: nem szabad irányt változtatni a féktávon, egy autónyi helyet kell hagyni, de aztán mégsem hagyunk helyet, a másik meg kiszalad. De nem panaszkodom, viszont nem lesz jó, ha legközelebb én csinálom ezt valakivel, és megbüntetnek érte. Ez az én gondom.”
„Egyesek esetében sok minden belefér, más meg ugyanazért büntetést kap, ez így nem oké. Nem nyafogok, de egyértelműbbnek kellene lennie, hogy mit szabad és mit nem” – nyilatkozta a 36 évével a mezőny korelnökének számító finn.