A Red Bull 2016-os motorhelyzete továbbra sem tisztázódott, nem tudni, hogy kapnak-e erőforrást valamelyik gyártótól, esetleg megegyeznek-e a Renault-val a folytatásról, vagy épp kiszállnak a Forma-1-ből.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Bernie Ecclestone-nal közösen látszólag új, alternatív motorszabványt készül bevezetni 2017-re, az F1 ura úgy véli, a Red Bull akár ki is hagyhat egy-két évet, amíg nem talál új motorszállítót.
„Ha szeretnének kimaradni – egy, két, három évre -, akkor utána is örömmel fogadjuk őket vissza” – állította.
Bár a múlt hétvégén felröppent, hogy a Red Bull a Hondával szövetkezhetne, ez nagyon valószínűtlen, úgy tudni ugyanis, hogy a McLaren-vezér Ron Dennis megvétózta az üzletet.
„Az a helyzet, hogy mi szerettünk volna együttműködni a Hondával, a Honda pedig szeretett volna gyári partnerként együttműködni velünk, ugyanis csakis kizárólagos partnerségben lehet világbajnoki címet nyerni. Mi hoztuk vissza a Hondát az F1-be és nem szeretnénk rajta osztozkodni, ennyi” – erősítette meg a McLaren versenyfőnöke, Eric Boullier.
Marad tehát a Renault-val való békülés, de még azt sem lehet biztosan tudni, hogy marad-e a francia gyártó az F1-ben. „Nem tudom, mi lesz. Még mindig nem döntöttek” – mondta róluk Ecclestone.
Míg a Red Bull Racing esetében teljes a homály, azt már egy hónapja tudni lehet, hogy a kisebbik csapat, a Toro Rosso megkaphatná 2016-ra a Ferrari idei specifikációjú erőforrását, amit a szabályok is lehetővé tesznek. A csapatfőnök, Franz Tost a gyártó nevesítése nélkül, de megerősítette, hogy ők nem állnak rosszul:
„Még folynak a tárgyalások, de egyre közelebb jutunk a megoldáshoz, pár héten belül megszülethet a döntés. Remélem, hogy még az idény vége előtt meglesz, mert amúgy nagyon húzós lesz a felkészülés a melbourne-i kezdésre, főleg, hogy módosult a naptár és két héttel előbbre került a start” – mondta az Autosportnak.
A kérdésre, hogy megfelelhet-e nekik a korábbi motor, így felelt:
„A gyártókon múlik, mit kapunk, végső soron örülnünk kell annak, ha kapunk valamit. Ha az előző évi motor, akkor az. Erre a kérdésre nincs olyan befolyásunk, mint szeretnénk. Szóval a szabálymódosítás miatt egyszerűen azt kell elfogadnunk, amit kínálnak.”