„Mit tennék, ha a Red Bull helyében lennék? Elmondom” – kezdte Lauda. „A Ferrari azt mondta, nem ad motort, a Mercedes nem tud, mert nekünk már megvan a négy partnerünk. Szóval csak a Renault maradt.”
„Ha valaki őszintén megkérdezi Helmut Markót, hogy túl sok volt-e a negatív nyilatkozat a Renault-ról, biztosan azt mondaná, hogy igen. Ha a Red Bull folytatni akarja, és szerintem ez a helyzet, a Renault-val kell megegyeznie. Ha nem folytatják, az komoly probléma lesz, és nem csak a Red Bullnak.”
Közben kiderült, hogy a háttérben valóban voltak komoly tárgyalások a Red Bull és a Mercedes között, de a németeknek feltételeik voltak.
„Először is, mivel a Renault a Mercedes autóipari partnere, szükségünk volt egy nyilatkozatra, hogy felbontják a szerződést a Red Bull-lal” – magyarázta Toto Wolff csapatfőnök. „Ha a hátuk mögött megállapodtunk volna a Red Bull-lal, az szerződésszegés lett volna, és semmiképp sem sértettük volna a partnerünk érdekeit. Közös gyáraink is vannak Mexikóban.”
„A másik dolog, amit kértünk, az volt, hogy ha motort adunk a Red Bullnak, a mi üzenetünket is közvetítse az együttműködés. Mert nagyon sikeresek lehettek volna a motorunkkal. A végét tudjuk, semmi nem történt, pedig lehettek volna közös eseményeink, kezdeményezéseink, bármi.”