Nico Rosbreg rajt-cél győzelmet aratott a 2015-ös Mexikói Nagydíjon, megelőzve csapattársát, Lewis Hamiltont és a williamses Valtteri Bottast. A német magabiztosan vezetett a futamon, csupán a vége előtt néhány körrel, Sebastian Vettel balesete miatt beküldött biztonsági autó tette izgalmassá a befutót, ám brit ellenfele nem tudta megtámadni. Ez volt a német idei negyedik, pályafutása tizenkettedik győzelme.
Mindkét Willliams-, Red Bull- és Force India-pilóta pontot szerzett, a top10-et Max Verstappen és Romain Grosjean tette teljessé a számos, de nem túl izgalmas előzéssel tarkított, fékgyilkos futamon. A pálya gyors jellegét jól mutatja, hogy a dobogóra csak Mercedes-motoros autót vezető versenyzők álltak.
Miközben a Mercedes ismét kettős győzelmet szerzett, a Ferrari a 2006-os Ausztrál Nagydíj óta nem élt át kettős kiesét, de most gyenge versenyük volt. Kimi Räikkönen ismét hibázott és összeütközött Bottasszal, Vettel a rajt után szerzett defektet, majd kétszer is kipördült a pályáról, a második alkalommal a falban végezte.
Fernando Alonso McLarenjében egy kör után meghibásodott a motor, ezért kiállt, Jenson Button a 14. lett.
Így zajlott a verseny
Az előrejelzésekkel ellentétben még napos, meleg időben – 22 fokos levegő- és 56 fokos aszfalthőmérséklet – a Forma-1-esek a 23 év után újra megrendezett Mexikói Nagydíj kezdetése a felújított Hermanos Rodriguez pályán.
A pole-ból – sorozatban negyedszer – Nico Rosberg indulhatott, mellőle csapattársa, az immár világbajnok Lewis Hamilton startolt. A Mercedesek mögött a ferraris Sebastian Vettel, mellőle a Red Bull-os Danyiil Kvjat, aztán Daniel Ricciardo és Valtteri Bottas, Felipe Massa és a Toro Rossó-s Max Verstappen, aztán a két Force Indiá-s, a helyi hős Sergio Perez és Nico Hülkenberg sorakozott a rajtrács első felében.
Hátul is akadtak nagy nevek: Fernando Alonso 15 helyes hátrasorolással a 18., Kimi Räikkönen 35 helyes büntetéssel a 19., míg Jenson Button rekordot jelentő, 70 helyes pozícióvesztéssel a 20. rajtkockából várta a 71 körös futam rajtját.
A starthoz csak mezőny végén álló három világbajnok választotta a közepes keverékű Pirelliket, mindenki más a lágyat tette fel. Rendkívüli történés híján egy kiállással lehetett számolni.
A lámpák kialvásakor Rosberg jól lépett el, Hamilton mögé sorolt be, Vettel viszont gyorsan visszaesett, mert az első kanyarban összeért Ricciardo Red Bulljával és jobb hátsó defektet kapott.
Az első kör végén Rosberg vezetett, mögötte Hamilton, Kvjat, Ricciardo, Bottas, Verstappen, Massa, Perez, Hülkenberg és Sainz volt a top10-ben. Ugyanakkor Vettel friss szett közepes keveréket vett fel, míg Alonso motorerő híján a garázsba hajtott, azonnal véget ért a versenye.
A valódi kerékcseréket Bottas kezdte a 9. körben, a hátsó szemcsésedéssel küszködő finn közepes keverékű szettet kapott. Bottas után Massa és Hülkenberg is kint járt, de a kereket cserélők visszaesésén, majd lassú visszakapaszkodásán kívül nem történt érdemi pozíciócsere.
A 18. körre a pontszerzés határára visszaérő Vettel a 7. kanyar féktávján hibázott, kicsúszott, a 17. helyre esett hátra. A következő körben Perez kiment friss, közepes gumikért.
20 körrel a rajt után a top10-ben Rosberg, Hamilton, Kvjat, Ricciardo, Verstappen, Räikkönen, Bottas, Massa, Hülkenberg és Sainz haladt.
A 22. körben Kvjat ment ki a bokszba, közben a pályán Räikkönen és Bottas csatázott, de Szocsival ellentétben most a Williams-pilóta érkezett hátulról, a fiatalabb finn a belső íven betette az autó elejét, a Ferrari hátsója rákapott az üldöző bal elsőjére, nagyot zuttyant, a 2007-es bajnok járgányának hátsó felfüggesztése eltört, kiesett.
Ricciardo a 25., Verstappen a 26., Rosberg a 27., Hamilton pedig a 29. körre vette fel a közepes keverékű abroncsokat.
A cserék után Rosberg újra vezetett, mögötte Hamilton, Kvjat, Bottas, Massa, Ricciardo, Hülkenberg,Verstappen, Sainz és Perez volt a pontszerző helyeken.
Perez a 33. körben megtámadta Sainzot, aki kanyarlevágással menekült, de a spanyol aztán sportszerűen átadta a pozíciót.
Ezután hosszú körökön keresztül semmi sem történt, csak a mercedesesek körözték le Vettelt, aki nem szívesen engedte el Hamiltont.
A Toro Rossó-s Sainz a 45. körre új gumikat vett fel. A 47. körben aztán Rosberg is a bokszban járt, a csapat a B tervre állította át. Hamiltont is hívták, ő viszont nagyon nem akart kimenni, a pit wallról többen is győzködték, majd egyenesen utasították. Az angol a 49. körre cserélt, Rosberg mögé ért vissza.
Az 51. körben két pozíciócsere is történt, Ricciardo Massától vette el az 5. helyet, míg Perez a stadionban gyűrte le Verstappent, a 8. helyre lépett előre.
A verseny folyamán többször is hibázó Vettel utolsó bakija az 52. körben jött, a 7. kanyarban a falba állt, kiesett. A német idén először nem ért célba, a 2006-os Ausztrál Nagydíj óta első alkalommal nem ért célba egyik Ferrari sem.
A Ferrari mentésének idejére beküldték a biztonsági autót, sokan azonnal a bokszba mentek friss gumikért. Kint járt, Sainz, a két Red Bull, a két Williams, Hülkenberg is, Perez viszont kint maradt.
A safety car mögött Rosberg, Hamilton, Kvjat, Bottas, Ricciardo, Massa, Hülkenberg, Perez, Verstappen és Grosjean sorakozott.
A biztonsági autó az 58. körre engedte el a mezőnyt, az újrarajtolásnál Rosberg nem lépett el igazán, de a vezetést megőrizte, mögöttük viszont Bottas lazán megelőzte Kvjatot.
Hamilton a 65. körtől szépen lassan faragta a Rosberggel szembeni lemaradását, igyekezett DRS-távolságon belül kerülni, de a német válaszolt, gyorsított.
A világbajnok végül nem tudta elkapni a németet, aki meg is nyerte az első modern kori Mexikói Nagydíjat. Rosberg idei negyedik, pályafutása 12. futamgyőzelmét aratta, amivel fontos lépést tett az egyéni bajnokság 2. helye felé, hiszen Vettel kiesésével 21 pontos előnybe került ferraris honfitársával szemben.
Hamilton hozta a 2. helyet, míg Bottas a szocsi kiesésért „kárpótolva” lett a 3.
A további pontokon a két Red Bull-pilóta – Kvjat, Ricciardo -, Massa, Hülkeberg, a mexikóiak kedvence, Perez, a tini Max Verstappen és a lotusos Grosjean osztozott.
A szezon két hét múlva a Brazil Nagydíjjal folytatódik.