A Mexikói Nagydíjon a Mercedes a vártnál jóval komolyabb gumikopást észlelt az első etapon, így a 46. körben a vezető Nico Rosberget, majd utána az üldöző Lewis Hamiltont is eredetileg nem tervezett kerékcserére hívta, de míg a német azonnal engedelmeskedett, a világbajnok vitába bonyolódott a rádión, kint akart maradni, szeretett volna a győzelemért küzdeni.
A 49. körre végül Hamilton is cserélt, de utólag is morgott a stratégiát érintő döntés miatt:
„Nem értettem egyet a döntéssel, de a csapaté a végső szó, és általában engedelmeskedni is szoktam. Azért beszélünk majd erről, de megbízom bennünk. Viszont szerintem nem volt kockázat, nem volt vesztenivalóm. Már megnyertük a konstruktőri címet, szóval hagyhatták volna, hogy kockáztassak és a győzelemért hajtsak. De történt, ami történt, így is kettős győzelmet arattunk.”
A csapatfőnök, Toto Wolff utólag nem haragudott Hamiltonra:
„Autóversenyzőről van szó, akinek vannak érzései. Teljesen természetes, hogy visszakérdez. Viszont mi látjuk a teljes képet. Az első etapos lágy gumik a vászonig koptak, megvolt az előnyünk egy plusz cseréhez, ezért meg is csináltuk.”
„Azt akarom-e, hogy egy robot üljön az autóban? Nem. Én a legjobb autóversenyzőt akarom. Lewis megkérdőjelez bizonyos dolgokat, de ugyanezt láthattuk már Vetteltől is. Nincs ezzel gond addig, amíg a csapat a kezében tartja a dolgokat. Részemről semmi probléma.”
A technikai főnök, Paddy Lowe a verseny után elmondta, hogy Hamilton „hősködésének” egyébként nem volt értelme, szüksége volt a friss gumikra.
„Műszaki szempontból hiba volt, hogy nem jött be akkor, amikor hívtuk. De az is világos, hogy nem értette, miért akarunk cserélni. Viszont ha valaki 350-nel repeszt, annak nem lehet percekig tartó technikai magyarázatot adni.”
Míg Hamilton a kerékcsere miatt bosszankodott, a Force India helyi versenyzője, a végül a 8. helyen záró Sergio Pereznek épp az volt a baja, hogy a Sebastian Vettel balesete miatt beküldött biztonsági autó mögül őt nem hívták ki, miközben szinte mindenki más, köztük saját csapattársa, Nico Hülkenberg is friss gumikat vett fel a hajrára.
„Az egyik leghúzósabb versenyem volt ez. Amikor a biztonsági autó mögött rájöttem, hogy előttem mindenki új gumin van, mögöttem mindenki új gumin van, azért elgondolkodtam, hogy akkor én miért nem cseréltem. Szerintem volt egy kis zavar abban, hogyan mérjük a dolgokat, mert kerékcserével Nico és Massa elé is kerülhettem volna. Így viszont halvány esélyem se volt rá, szóval ezt még ki kell elemezni. Korábban volt már szerencsém a safety carral, ma nem jött be.”