A Forma-1-ben 2014-ben vezették be az új, 1,6 literes, turbós V6-os hibrid erőforrásokat, amelyek műszaki szempontból tényleg a jövőt képviselik, de a fejlesztésük és gyártásuk olyan drága, hogy a motorok ára megkétszereződött, a csapatoknak évi 18-24 millió euróba kerülnek.
A Ferrari ennek ellenére nemrég megvétózta, hogy 12 millió eurós plafont vezessenek be, és a Mercedes is azzal érvel, hogy még a jelenlegi árak mellett is veszteséggel dolgozik.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt elismeri, hogy nem voltak elég körültekintőek az új formulára vonatkozó szabályok megírásakor.
„Nem javasoltunk ármaximumot, ami valószínűleg hiba volt. Persze nem valószínű, hogy átment volna valami ilyesmi, hiszen hat éve próbálkozunk már a kiadások korlátozásával, de sosem fogadták el. De pont ezért keressük folyamatosan a megoldásokat, amelyekkel olcsóbbá lehetne tenni az F1-et” – idézte az Autosport.
Miután a Red Bull és a Renault kapcsolata összeomlott, a Mercedes és a Ferrari pedig elutasította, hogy versenyképes motort adjon a csapatnak (a Hondát pedig a McLaren vétója köti), könnyen lehet, hogy az energiaital-gyártó „jobb híján” kénytelen lesz kiszállni a Forma-1-ből. Todt szerint az is hiba volt, hogy csak maximálták a gyártók által kiszolgálható csapatok számát, minimumkövetelményt nem fektettek le:
„Ennek is szerepelnie kellene a szabályokban, de kimaradt. A szövegben csak az szerepel, hogy bizonyos számú csapatnál többet – ez három – nem lehet kiszolgálni, az viszont nincs benne, hogy legalább hány csapatnak kellene szállítani.”
Mivel a gyártókkal nem sikerült zöld ágra vergődni a költségcsökkentési, ármaximálási tervekkel, az FIA most azt tervezi, hogy 2017-re egy alternatív, olcsóbb erőforrást is elérhetővé tesz az F1-ben.