Miután a Mercedes és a Ferrari kerek perec visszautasította, hogy az aktuálisan legutóbbi motorokat adja a Red Bull Racingnek 2016-ra, a Honda pedig a McLaren vétója miatt nem társulhat a Milton Keynes-i csapattal, az alakulatnak nem maradt más választása, mint valahogyan kiegyezni az eredetileg ejteni kívánt Renault-val.
A brit Autosport értesülése szerint mostanra sikerült kidolgozni a megoldást, így a Red Bull jövőre is a Renault erőforrásaival indulhat, azonban egészen más feltételekkel.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A csapat megkapja ugyan a Renault-motort, azonban a francia gyártóhoz kötődő szponzorok, az Infiniti – a Renault-Nissan japán luxusalmárkája -, valamint a régi Renault-partner Total jelentősen kisebb összegekkel támogatja a Red Bullt.
Míg eddig az említett támogatóktól kétszer annyi pénz folyt be, mint amennyibe a motor került a csapatnak, a jövő évtől már valódi pénzt láthat a Renault – ami a Lotusból létrehozni kívánt gyári csapat építését is segíti majd.
Szintén előnyös lenne a leendő gyári csapat szempontjából, ha a Red Bullban dolgozó erőforrás márkanevét ejtenék, Renault helyett valami más néven, vagy akár név nélkül használnák a motort.
Az Autosport kiemeli, hogy bár a megegyezés elvi keretei mostanra megvannak, még mindig nem lehet biztosra venni semmit, ugyanis a Red Bull-tulajdonos Dietrich Mateschitzé a végső szó, ő pedig még nem döntött.
„Egyelőre nincs döntés, Mateschitz mondja majd meg, mi legyen. A nagyfőnök még nem döntötte el, hogy marad-e a Red Bull a Forma-1-ben vagy sem, még minden a levegőben lóg” – idézett egy névtelenül nyilatkozó bennfentest a szaklap.