Miután a Red Bull leadta nevezését a 2016-os Forma-1-es idényre, úgy tűnik, elhárult a kiszállásuk veszélye. 
Úgy tudni, hogy az energiaital-gyártó nagyobbik csapata megegyezett a Renault-val, hogy jövőre Infiniti név alatt használják majd az erőforrást, amíg 2017-re jobb megoldást keresnek, ami a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által pályázaton keresett új, alternatív, duplaturbós V6-os motor lehet.
F1: Alfa Romeo-motort kaphatott volna a Red Bull 1
F1: Alfa Romeo-motort kaphatott volna a Red Bull 139


„Mindkét csapatunk marad a Forma-1-ben” – mondta a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko a német Sport Bildnek. „A 2016-os idény átmeneti év lesz számunkra, 2017-ben az alternatív motor érkezésére készülünk. Jean Todt (FIA-elnök) és a Bernie Ecclestone is ezt ígérte nekünk. Olcsóbb lesz, és azzal függetlenné válhatunk az autógyártóktól. Az alternatív motor bevezetése a Forma-1-ben maradásunk feltétele volt.”
A hétvégén ugyanakkor az is kiderült, mire célzott a Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nemrég, amikor a Red Bull-lal közös motorfejlesztési program lehetőségét emlegette.
A Motorsport.com szerint miután a Mercedes elutasította a Red Bull közeledését, a Ferrarival megkezdett tárgyalásokban kiformálódott egy koncepció, amely a Maranellóban gyártott, de a Red Bull-lal közösen fejlesztett, Alfa Romeo néven futtatott erőforrásokról szólt.
F1: Alfa Romeo-motort kaphatott volna a Red Bull 140


A fejlesztési költségeket a Red Bull viselte volna, az eltérő márkanév pedig lehetővé tette volna, hogy a motorfejlesztési zsetonokkal külön gazdálkodjanak. Az ötlet végül a túl nagy befektetési igény és a motorok homologizációját illető bizonytalan szabályozás miatt esett kútba.
Az Alfa Romeo-irány azonban egy kicsit más formában tovább élhet: a német Auto Motor und Sport szerint a Stratégiai Munkacsoport következő, november 24-i ülésén a Ferrari az alternatív motor alternatívájaként ezen a néven kínál majd a jelenlegire épülő, de olcsóbb erőforrást a klienseknek.
Ami a Red Bull felkészülését illeti, a Milton Keynes-i csapat vezető versenymérnöke, Paul Monaghan azt mondta Interlagosban, hogy „aggodalomra semmi ok”, elkészülnek az új autóval a jövő február 22-én kezdődő első téli tesztre.