Felipe Massa számára végig kínlódós volt a hazai hétvégéje, azonban a brazil pilóta végül a nagy nehezen megszerzett 8. helyét is elveszítette, miután a versenybírók utólag kizárták a Brazil Nagydíjról.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A williamses veteránnál a rajt előtt mértek a megengedettnél jóval magasabb hőmérsékletet – 110 Celsius-fokos maximum helyett 137-et – a jobb hátsó gumiján, a műszaki jellegű szabálytalanságok esetén pedig csakis a diszkvalifikáció lehet a válasz. A Williams a büntetés után jelezte, hogy fellebbez, Massa így magyarázza, miért nem fogadták el a döntést:
„A Williams nem hallgathat, ugyanis nagyon furcsa, ami történt. Ha 137 fokra melegítenénk a gumit, ki is gyulladna, egyszerűen semmi értelme nem lenne. A csapat próbálja kideríteni, mi is történt, mert pillanatnyilag senki sem érti” – mondta a Globo Esportének.
A csapat vezető versenymérnöke, Rob Smedley azt mondta, hogy három másik, egymástól független szenzor is bőven a 110 fokos limit alatti értéket mért Massa gumiján, természetesen erre is épül a fellebbezés.
A Williams egyébként Massa kizárása ellenére is bebiztosította a konstruktőri bajnokság 3. helyét a Brazil Nagydíjon, így legalábbis félig-meddig elégedetten távozhattak.