Hiába nevelnek tehetségeket a Forma-1-es csapatok, ha aztán nem tudnak nekik versenyzési lehetőséget adni – 2016-ban két nagy ígéret is kénytelen máshol kitölteni az időt, amíg végre szabad ülés akad a csúcskategóriában.
A McLaren neveltje, a belga Stoffel Vandoorne a széria évtizedes történetének legmeggyőzőbb teljesítményével lett bajnok idén – és ha a hétvégén, Abu-Dzabiban futamot nyer, ő lesz a sorozat legtöbb futamgyőzelemmel büszkélkedő pilótája is -, a wokingi alakulatnál ott ül a két veterán világbajnok, Jenson Button és Fernando Alonso.
Vandoorne a Honda-kapcsolatot kihasználva a japán Super Formula sorozatban tarthatja majd magát formában, a pilóta a héten már tesztelt is a Docomo Team Dandelion csapatnál Szuzukában, igaz, rossz időjárás és műszaki problémák is hátráltatták.
Míg a McLarennél jövőre a versenyeken tartalékosként kispadozó belga a GP2-ben bizonyított, a Mercedes tesztelője, a német Pascal Wehrlein a Német Túraautó-bajnokságban (DTM) remekelt, a széria történetének legfiatalabb bajnoka lett.
Wehrleinnak halvány esélye még van a Forma-1-re, hiszen a jövőre Mercedes-motorokra váltó Manorhoz talán sikerül benyomni, de már ő is azon gondolkodik, mit tegyen, ha ez nem jön össze. A GP2-es szereplés is alternatíva:
„Végső soron nem rajtam múlik majd, de több opció is van. Nyilván a Forma-1 lenne a legjobb, de nem sok hely van, ha az nem jön össze akkor lehetőség még a DTM, a tartalékosi-tesztelői munka, esetleg a GP2. Igazából nem is könnyű, hogy több lehetőség van, mert a GP2 például azért lenne jó, mert nagyrészt az F1-gyel együtt utaznánk, tanulnám az F1-es pályákat, és újra formaautóban ülnék. De a DTM is nagyszerű, nagyon szeretnék újra ott versenyezni, szóval nem könnyű kérdés.”