Nico Rosberg idei 6., a Mercedes-csapat 12. kettős győzelmét aratta a 2015-ös Forma-1-es szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjon. A 12 kettős győzelemmel az alakulat megdöntötte saját tavalyi, 11-es rekordját.
Bár a 2. helyen beérő Lewis Hamilton szeretett volna eltérő gumistratégiával próbálkozni, a csapat nem vállalta a rizikót, így a német pilóta sikere nem volt igazi veszélyben.
Mögöttük Kimi Räikkönen egy kicsit hosszúra nyúlt kerékcsere ellenére is a 3. helyen ért be, idei harmadik dobogós helyezését szerezve. Mögötte a 15. helyről rajtolócsapattárs, a más stratégiát végrehajtó Sebastian Vettel végzett.
A 150. F1-es futamát teljesítő Force India Sergio Perez 5. és Nico Hülkenberg 7. helyét ünnepelhette, ők a Red Bull-os Daniel Ricciardót fogták közre.
A Williamsnek Felipe Massa hozott egy 8. helyet, miközben Valtteri Bottas a rajtnál visszaesett, majd a bokszban ütközött, amely után már esélytelenül körözgetett csak.
A jövőre már a újonnan belépő amerikai csapatnál, a Haasnál versenyző Romain Grosjean pontszerzéssel búcsúzott a Lotustól, a 9. lett, míg az utolsó pontocskát Danyiil Kvjat szerezte meg a Red Bull-lal.
Bár a Toro Rossó-s Max Verstappen ezúttal is csinálta a show-t, az agresszív versenyzésért ezúttal nem pont, hanem időbüntetés járt, végül csak a 16. lett. A mclarenes Fernando Alonso rögtön a rajtnál ütközött Pastor Maldonadóval, a venezuelai kiesett, a spanyolt büntették, négyszer járt a bokszban, féltávnál már a futam feladását pedzegette a rádión, a végén a Manorok előtt, a 17. pozícióban intették le.
Így zajlott a verseny
A lassan lenyugvó nap fényében felsorakoztak a Forma-1-esek a 2015-ös idény utolsó versenye, az Abu-Dzabi Nagydíj rajtrácsára.
A Yas Marina pályán a pole-ból – sorozatban hatodszor – Nico Rosberg indult, mellőle világbajnok csapattársa, Lewis Hamilton, mögülük a második sorból Kimi Räikkönen és a Force Indiá-s Sergio Perez, a harmadikból a Red Bull-os Daniel Ricciardo és a williamses Valterri Bottas, a negyedikből Nico Hülkenberg és Felipe Massa, az ötödikből a Red Bull-os Danyiil Kvjat és a Toro Rossó-s Carlos Sainz kezdett.
Sebességváltó-csere miatt Romain Grosjean 5 helyet visszalépve 18., Sebastian Vettel a simán elszúrt időmérő után a 15. helyről indult.
Rosberg jól lőtt ki a rajtnál, Hamilton épp megőrizte a 2. helyet, mögötte Räikkönen, Perez, a kiváló rajttal előrébb lépő Hülkenberg, majd Ricciardo, Sainz, Massa, Kvjat és a csúnyán visszaesett Bottas állt a top10-ben a start után.
Fernando Alonso a rajt után összeakadt Pastor Maldonadóval, az első kör végén rögtön a bokszba kellett mennie. Ugyanakkor Vettel a 2. körre már a 12. helyre kapaszkodott fel.
A tervezett kerékcseréket a Red Bull-os Kvjat kezdte a 6. körben, lágyakat vett fel. Közben csapattársa, Ricciardo és Hülkenberg kemény csatát vívott, oda-vissza előzték egymást, de az ausztrál győzött.
Nem sokkal később viszont ő, Massa, Verstappen is kint járt, sorjáztak a kerékcserék. A nagy kapkodásban Bottas és Button ütközött a bokszutcában, a finnt ráengedték az érkező McLarenre, le is tört az első szárnya.
A versenybírók Alonsónak a Maldonadóval történt ütközés miatt bokszutca-áthajtásos büntetést adtak, míg Bottasnak az új orrkúpért való látogatás után további 5 másodperces időbüntetést adtak a következő kerékcserére.
A vezető Rosberg és a 3. Räikkönen a 11. körre vett fel lágyakat, Hamilton a következő körben járt kint. Az eleve lágyakon rajtoló Vettel eddigre a 2. helyre keveredett, de az angol visszaért Räikkönen elé.
A bokszkiállások után, a futam egyharmadánál Rosberg 7 másodperccel vezetett Hamilton előtt, Räikkönen megelőzte a hosszú etapon lévő Vettelt, mögöttük Perez, a szintén nyújtott első szakaszt teljesítő Grosjean, majd Ricciardo, Massa, Kvjat és Sainz haladt a top10-ben.
Verstappen a 20. körben igyekezett csapattársát megelőzve a pontszerző bolyba érni, de elfékezte magát, ki kellett mennie friss gumikért, a 15. helyre esett vissza.
Vettel a 24. körig bírta, a cseréjénél újabb lágy szettet vett fel, Ricciardo mögé, Hülkenberg elé, a 6. helyre tért vissza.
Az élen Hamilton határozottan csökkenteni kezdte Rosberggel szembeni lemaradását, falta a tizedeket, míg a német gumiszemcsésedéssel küszködött.
Hülkenberg a 25., Ricciardo a 26. körben vett fel friss abroncsokat, azaz megkezdődött a kerékcserék második hulláma.
A vezető Rosberg a 32. körre „menekült ki” Hamilton elől, lágyakat vett fel, míg az angol maradt kint, más stratégiát választott, a csapat pedig nem ellenkezett. Räikkönen egy körrel később járt kint, de a jobb elsőjét nagyon lassan cserélték le, Vettel mögé esett vissza.
Pár kör után a csapa utasítása alapján az újabb hosszabb etapot futó Vettel elengedte csapattársát.
20 körrel a vége előtt Hamilton 17 másodperccel, de csökkenő előnnyel vezetett, mögötte Rosberg, Räikkönen, Vettel, Perez, Ricciardo, az ugyancsak eltérő stratégián lévő Grosjean, Hülkenberg, Kvjat és Massa volt a pontszerző helyeken.
Vettelt 15 körrel a vége előtt hívták ki, hogy feltegyék a kötelezően használandó szuperlágy keveréket. Perez és Ricciardo mögé ért vissza, de a friss és gyorsabb gumikon 5 körön belül utolérte és megelőzte őket.
Hamilton a 40. körben arról kérdezte a csapatot, hogy végigmehet-e lágy szettjén, de a csapat nem engedte, hogy ennyire alternatív stratégiát válasszon, azt mondták, lehetetlen lenne, így a 41. körre felvette az újabb lágy garnitúrát. A 2. helyre, Rosberg mögé került.
Az élen Hamilton lassan faragta a Rosberggel szembeni hátrányát, gyorsabb volt, de nem eléggé, hátrébb viszont Verstappen megint csinálta a show-t, a Nasrral szembeni korábbi előzése után a hajrában a másik sauberest, Ericssont, majd a veterán Buttont is belemenősen gyűrte le, bár a pontszerzés még mindig arrébb volt. A buttonos incidens miatt a holland tininek 5 másodperces időbüntetést is kiosztottak.
Öt körrel a leintés mögött Rosberg még mindig kényelmes, 7 másodperccel vezetett, Hamilton mögötte, utánuk Räikkönen, Vettel, Perez, Ricciardo, Hülkenberg, Massa, Kvjat és Sainz volt az első tízben.
Rosberg végül magabiztosan győzött, Hamilton már nem érte be. Räikkönen hozta a 3. helyet, amivel az egyéni bajnokságban megverte Valtteri Bottast és megszerezte a 4. helyet.
Vettel a futamon hozta ugyanezt a pozíciót, a további pontokon Perez, Ricciardo, Hülkenberg, Massa, a lotusos búcsúversenyén remek stratégiát végrehajtó Grosjean és a Red Bull-os Kvjat osztozott.
Az abu-dzabi versennyel véget ért a 2015-ös idény, a 2016-os világbajnokság a március 18-20-ai hétvégén az Ausztrál Nagydíjjal kezdődik majd.