Miután a Red Bull nyáron úgy döntött, hogy szakít a Renault-val, azonban ősszel előbb a Mercedes, majd a Ferrari is visszautasította az energiaital-gyártót, felmerült, hogy a Honda erőforrását kérjék el 2016-ra.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Bár a Honda nyitott volt a dologra – több autótól származó adat, eredményesebb fejlesztési munka -, a kizárólagos, gyári partnerségi viszonyt követelő McLaren cégvezére, Ron Dennis megvétózta az üzletet.
A hétvégén, Abu-Dzabiban így beszélt erről: „A vétóval teljes mértékben egyetértett a Honda is, egyszerűen csak valakinek ki kellett mondania, hogy ez nem fog megtörténni.”
Ehhez képest a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner nagyon érdekes megjegyzést ejtett el a hétvégén, amikor a várható – renault-s – motorbejelentésről kérdezték: „Csak várjanak majd és kiderül, milyen márkájú motorunk lesz! Jó dolog lesz! Úgy gondolom, Ron Dennis nem lesz valami boldog, de hát ő mostanában sosem az…”
Ha a Red Bull tényleg behúzza valahogy a Honda-szerződést, az az idény végének legnagyobb meglepetése lenne, ám ennél reálisabb, hogy maradnak a Renault-val, a japánok erőforrása pedig később kerül egy másik, kevésbé veszélyes csapat autójába.
A Motorsport.com úgy tudja, hogy Dennis a Saubert szemelte ki, a svájci csapat már csak azért is jó jelölt, mert az amerikai Haas 2016-os beszállásával az új csapat lesz a Ferrari első számú, kiemelt szövetségese, a Sauber veszít jelentségéből Maranello szemében.
„Régi-régi kapcsolatunk van a Ferrarival, és jó a viszonyunk. De azt senki nem látja előre, hogy mi lesz két, három, négy év múlva” – mondta a múlt hétvégén a Sauber főnöknője, Monisha Kaltenborn, aki azt is elárulta, hogy korábban felmerült már a Hondával való szövetkezés lehetősége is.
„Ötletként felvetődött a Honda. Nem ők kerestek meg minket közvetlenül, Kobajasi Kamui (volt Sauber-pilóta – a szerk.) jött el és érdeklődött. Azt ne kérdezzék, hogy mikor történt ez, tavaly vagy azelőtt, de téma volt a dolog.”