A hétvégi szezonzáró után a Pirelli kérésére egynapos gumitesztet tartottak a Forma-1-es csapatok Abu-Dzabiban.
A gumiszállító a 2016-os fejlesztésein dolgozott, az autókra nem kerülhettek fel jövő évi újítások, csakis a jövő évi abroncsok – jelöletlen, csak a Pirelli számára ismert keverékű és konstrukciójú – prototípusai.
A fentiek miatt a köridők természetesen nem jelentettek semmit az erőviszonyok tekintetében, de a McLaren számára a katasztrofális idény után egészen apró kis vigasz lehetett, hogy végre a táblázat élén szerepeltek, a GP2-es bajnok tartalékos és tesztpilótájuk, Stoffel Vandoorne volt a leggyorsabb.
A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery nagyjából elégedetten értékelte a 12 órás munkát:
„Csak ez az egy lehetőségünk volt a jövő évi gumik tesztelésére, és bár még hátravan az adatok teljes kielemzése, elégedettek lehetünk azzal, amit elvégeztünk” – kezdte.
„A 2016-ra szánt ultralágy keverék több verzióját is kipróbáltuk, ez volt az egyik fő cél. Az ultralággyal jövőre a szuperlágynál is puhább keveréket vezetünk be, amely elsősorban az utcai pályák belemenősebb opciója lesz: jobban tapad a szuperlágynál, de gyorsabban is kopik, hogy így bevállalósabb stratégiákra nyújtson lehetőséget. Hogy több bokszkiállást és eltérő stratégiákat hoz-e, még nem tudhatjuk, de úgy tűnik, hogy a jó irányba tartunk.”
Míg a McLaren csak Vandoorne-t vetette be, több csapat az állandó versenyzőit dolgoztatta, hogy legalább valamelyest, még félig „vakon” is ismerkedjenek a 2016-os gumikkal. A Ferrarinál, a Red Bullnál és a Toro Rossónál ott volt mindkét versenypilóta, a Lotusnál a jövő évre előléptetett Jolyon Palmer, a Force Indiánál Nico Hülkenberg, a Saubernél Marcus Ericsson vezetett.
A világbajnok Mercedes a DTM-győztes tesztelőjét, Pascal Wehrleint küldte pályára, míg a Force Indiánál, a Saubernél és a Manornál ifjoncok és fizetősök is lehetőséget kaptak.
A svájci csapatnál visszatért a tavaly már jó pénzért szabadedzésen is vezető Adderly Fong, a silverstone-i alakulatnál Hülkenberg mellett pedig a frissen szerződtetett tesztpilóta, a mexikói Alfonso Celis kóstolhatott bele a Forma-1-be első ízben.
„Az első Forma-1-es autóban töltött napom minden várakozásomat beváltotta! Az autó tapadása és fékereje kiemelkedő, a Formual Renault 3.5-ben szerzett tapasztalataim után azonban készen álltam erre a kihívásra. Nagyon élveztem, és elégedett vagyok a napom alakulásával. Az első pár etapon lépésről lépésre haladtam, amíg megszoktam az autót, megismerkedtem a rendszereivel. Aztán szépen lassan elkezdem egyre jobban nyomni, ahogy ráéreztem az autóra. Mivel a programot a Pirelli diktálta, egyszerűen a vezetésre koncentrálhattam, és arra, hogy megismerkedjek a csapattagokkal, hiszen 2016 fontos év lesz, akkor is velük fogok dolgozni” – mesélte a 19 éves pilóta.
1. | S. Vandoorne | McLaren-Honda | 1:44,103 | 99 kör |
2. | K. Räikkönen | Ferrari | 1:44,456 | 56 |
3. | M. Ericsson | Sauber-Ferrari | 1:44,480 | 50 |
4. | J. Palmer | Lotus-Mercedes | 1:44,568 | 90 |
5. | S. Vettel | Ferrari | 1:44,940 | 56 |
6. | P. Wehrlein | Mercedes AMG | 1:45,605 | 107 |
7. | D. Ricciardo | Red Bull-Renault | 1:45,805 | 57 |
8. | M. Verstappen | Toro Rosso-Renault | 1:45,849 | 54 |
9. | N. Hülkenberg | Force India-Mercedes | 1:45,852 | 71 |
10. | V. Bottas | Williams-Mercedes | 1:45,940 | 103 |
11. | D. Kvjat | Red Bull-Renault | 1:46,309 | 48 |
12. | C. Sainz | Toro Rosso-Renault | 1:46,995 | 56 |
13. | A. Fong | Sauber-Ferrari | 1:48,439 | 57 |
14. | A. Celis | Force India-Mercedes | 1:48,545 | 65 |
15. | R. Haryanto | Manor Marussia | 1:49,593 | 56 |
16. | J. King | Manor Marussia | 1:49,661 | 59 |