Romain Grosjean ősszel úgy döntött, hogy nem várja meg, hogy kiderüljön, tényleg megveszi-e a Renault a Lotust – tegnap éjszaka végre bejelentették, hogy igen -, az idei évben végig a csőd szélén egyensúlyozó enstone-i alakulatnak búcsút intett, hogy 2016-tól az újonnan belépő, a Ferrarival szoros együttműködésben dolgozó amerikai Haasnál versenyezzen.
„A legnagyobb gond az volt, hogy szinte egyáltalán nem fejlesztettük az autót. Gyakorlatilag a melbourne-i autóval fejeztük be az idényt” – mondta a német Auto Motor und sportnak a Lotusról, hozzátéve, hogy az enstone-i csapat azért nagyon hiányozni fog neki.
F1: Grosjean a Ferrarinál dolgozik 1
F1: Grosjean a Ferrarinál dolgozik 37


A kérdésre, hogy a Haas vajon képes lesz-e rögtön a középmezőnyben küzdeni például a Force India ellen, így felelt a 29 éves francia: „Úgy gondolom, hogy a ferraris együttműködésnek köszönhetően jó autónk lesz.”
Grosjean nem titkolja, hogy az átigazolás egyik oka Ferrari-kapcsolat volt, ugyanis szerinte így megnyílik a lehetőség, hogy később az olasz csapathoz kerüljön. 
„Minden pilóta álma, hogy egy napon a Ferrarinál versenyezzen. Előbb azonban szeretnék az a versenyző lenni, aki elsőként sikerre visz egy amerikai csapatot.”
Bár a Haas és a Ferrari szoros együttműködése, főleg a közös szélcsatornás munka nem nagyon tetszik a riválisoknak, Grosjean számára nagyon is tetszetős: „Már most, decemberben munkába állok (a Haasnál). Méghozzá Maranellóban, ugyanis ott a szélcsatornánk és a szimulátorunk.”