A Red Bull még tavaly igazolta le a Forma-1-es motorgurut, Mario Illient, hogy a svájci szakember segítségével próbáljanak javítani a Renault rossz erőforrásán.
Mivel a Red Bull és a Renault kapcsolatának megromlása miatt Illien fejlesztései nem kerültek a pályára, de 2016-ban, immár közvetlenül a francia gyártó alkalmazásában talán előrelépést hoz, igaz, nagy ugrást nem ígér.
F1: Nem táltosodik meg a Renault 1
F1: Nem táltosodik meg a Renault 139


„Két héttel ezelőtt aláírtam a szerződésemet a Renault-val” – erősítette meg Illien a svájci Sonntagsblicknek.
Illien cége, az Ilmor a motorsport számos kategóriájában jelen van, 2016-ban a motorfejlesztő 300. győzelmét várja, azonban nem valószínű, hogy ez a Forma-1-ben, a Renault-val vagy a franciák erőforrását immár TAG Heuer néven használó Red Bull-lal érik el.
„Túl rövid az idő (a győzelmi esélyekre), és előbb a hatékonyságon kell javítanunk” – szögezte le.
A Renault F1-es projektjét – egyelőre még – vezető Cyril Abiteboul is tisztában van vele, hogy nem várható nagy javulás egy csapásra.
F1: Nem táltosodik meg a Renault 140


„El kell ismerni, hogy frusztráló volt a 2015-ös év. Szeretünk volna többet nyújtani a Red Bullnak és a Toro Rossónak, de világos volt, hogy csak hosszabb távon tudjuk javítani a problémákat. Remélhetőleg most, megfelelő stratégia és erőforrások birtokában a következő pár évben sikerül!”
A 2016-os mezőnyben két csapat, a Lotusból újra gyári alakulattá tett enstone-i gárda, valamint a Red Bull Racing használja majd a Renault erőforrásait, a Toro Rosso az év végén búcsút intett a franciáknak, idén már a Ferrari 2015-ös motorjával áll rajthoz.