A Forma-1-es csapatok 2015 közepén felvetették, hogy a show javítása érdekében, a sokszínűbb, bevállalósabb stratégiák lehetővé tételére az alakulatok 2016-tól maguk válogathassák össze, a négy – idéntől már öt – keverék közül a versenyhétvégén használni kívántakat.
A Pirelli biztonsági aggályok miatt ebbe nem ment bele, ehelyett egy igen bonyolult rendszerű új gumiszabály született, amelyben csak nagyon szűk keretek között mozog a választási lehetőség (egy hétvégére három keverék, kettőt a gyártó ajánlása alapján kötelező használni, azok közül egy-egy szettet a futamra is meg kell tartani).
A Williams technikai főnöke, Pat Symonds szerint bosszantó, hogy a Pirelli nem bízott a csapatok belátásában és felelősségérzetében.
„Nem mondhatnám, hogy odavagyok a gumiszabályok módosításáért. Én szeretem, ha egy kicsit meg lehet keverni a dolgokat. Amikor a csapatok először előálltak az új gumis javaslatokkal, valódi esély volt rá, hogy egy kis káoszt csempésszünk a versenybe, sok módon megközelíthettük volna a kérdést. De a Pirellinek nem tetszett, hogy a csapatok válogassanak a gumik között, ami azért furcsa” – magyarázta az Autosportnak a szakember.
„Pedig azért felnőtt emberek vagyunk ám, és szeretünk pontot szerezni, futamot nyerni, ha lehet. Megtehetnénk, hogy feltekerjük a motort és az első futamon kihajtjuk a belét, de nem tesszük. Tervezhetnénk kevésbé tartós autókat, de nem tesszük. Azért eléggé értünk a dolgunkhoz. Szerintem nem szép dolog azt sugallni, hogy a gumikkal kockáztattuk volna a biztonságot.”
Symonds attól is tart, hogy az új, eleve nem sok mozgásteret adó szabályokat nagyon gyorsan kiismerik majd a csapatok és minden visszatér a régi kerékvágásba, jönnek a megegyező stratégiák.
„Azért elég okos emberek vannak itt a Forma-1-ben, gyorsan megtaláljuk az optimális megoldásokat. És akkor oda is az egész. Nem a változtatással van bajom, szeretem is az újdonságot, de úgy gondolom, jobb is lehetett volna.”