A héten a pilóták közleményben jelezték, hogy ragaszkodnak a pilótafülkét védő biztonsági megoldás bevezetéséhez, méghozzá legkésőbb 2017-ben.
Három különböző verzió maradt versenyben, ezeket a múlt héten újratesztelték. Jelenleg a Mercedes által bemutatott, felhajtható fejvédő elem tűnik befutónak.
Az új biztonsági elemnek leszakadó elemek, elsősorban esetlegesen elszabaduló kerekek ellen kell hatékony védelmet biztosítania. Az Autosport szerint az FIA arra jutott, hogy a Mercedes elképzelése jár a lehető legkevesebb kompromisszummal, az eredményeket pénteken mutatják be a csapatok technikai igazgatóinak.
Noha az FIA is szeretné bevezetni 2017-ben az új biztonsági megoldást, az addig hátralévő hónapokban a csapatok egyetértése esetén is sok akadályt kell még leküzdeni. Számtalan részletkérdés vár még tisztázásra, például hogy az új elem univerzális lesz-e vagy minden csapat saját verziót készíthet.
Utóbbi esetében minden egyes megoldást külön kell majd megvizsgálnia az FIA-nek.