A Toro Rossó 2016-os felkészülését nagy mértékben hátráltatta, hogy egészen decemberig nem tudták, milyen motor is lesz az autóban jövőre. Miután tavaly év végén kiderült, hogy a Renault helyett újra a Ferrari erőforrása dolgozik majd az autóban, gőzerővel indult meg a munka.
A Red Bull kisebbik csapata 10 embert vett fel, három műszakos munkarendet tart, hogy az STR11-es elkészüljön a tesztelés február 22-i kezdetére.
F1: Három műszakban építik a Toro Rossót 1
F1: Három műszakban építik a Toro Rossót 25


„Pillanatnyilag 480 ember dolgozik a Toro Rossónál” – mondta a csapatfőnök, Franz Tost az olasz Autosprint magazinnak, „azért, mert három műszakiban folyik az autó építése, amit csak későn tudtunk elkezdeni. Márciusa 380-ra csökkentjük a létszámot.”
„De az autó készen lesz. Természetesen jól jönne több idő, de a műszaki gárdánk képes optimalizálni a rendelkezésre álló idő felhasználását, emellett a tesztelés is később indul idén, mint 2015-ben, szóval bizakodó vagyok.”
A 2016-os munkát a késői start mellett az is nehezíti, hogy a nagycsapat, a Red Bull marad a Renault erőforrásainál, így a faenzaiaknak mindent egyedül kell megoldaniuk.
„Sajnos ez tényleg nehezíti a helyzetet. Régen például közösen fejlesztettük a hidraulikát, most viszont mindent egyedül kell csinálni. A sebességváltót is magunknak kell legyártani, a Ferrariét csak 2017-től kaphatjuk meg. A motor keresésekor már jó ideje folyt a sebességváltó fejlesztése. Majd meglátjuk, mi lesz, ha a Ferrari váltója megbízhatóbb és olcsóbb, akkor átállunk arra.”
F1: Három műszakban építik a Toro Rossót 26


„De talán az lenne a legjobb, ha mindkét csapat ugyanazt a motort használná, ez többek között pénzügyileg is megérné. A Forma-1 gazdasági struktúrája nincs összhangban a globális trendekkel. Sok nagy autógyártó együttműködik, az F1-ben viszont párhuzamosan, egymástól függetlenül költjük a pénzt, minden csapat legyártja a saját alkatrészeit, mindenkinek van saját szélcsatornája.”
„Hatalmas pénzeket költünk, amit nagyobb együttműködéssel meg lehetne spórolni. Emellett még a verseny is szorosabb lenne. Így látja ezt Dietrich Mateschitz, ő képes hosszú távon gondolkodni. Persze az előnyben lévő csapatok nem akarnak együttműködni. A Red Bull Racinggel való együttműködésünk viszont kulcsfontosságú a jövő szempontjából.”