Amikor a Red Bull tavaly ősszel szabadulni igyekezett a Renault-tól, a Ferrari a gyári motorját nem kívánta odaadni a nagycsapatnak 2016-ra, de közös fejlesztési programot ajánlott. A német Auto Motor und Sport szerint ennek keretében az Alfa Romeo márkát hozhatták volna vissza a Forma-1-be, először a Toro Rosso autóiban.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A német szaklap szerint az Alfát is birtokló Fiat Chrysler – egyben a Ferrari – elnöke, Sergio Marchionne azt szerette volna, ha a motor fejlesztését a Red Bull végzi el, de ennek költségeit, kb. 30 millió eurót, sokallta az energiaital-gyártó.
„A pénz miatt esett kútba a dolog. Marchionne a Toro Rossótól vagy a Red Bulltól várta a kezdeti fejlesztési költségek kifizetését” – idézett a lap egy Red Bull-os forrást.
A Red Bull végül maradt a Renault-val, igaz, idén már TAG Heuer név alatt használja a franciák motorjait, míg a Toro Rosso a Ferrari 2015-ös specifikációjú erőforrásával indul idén.
Sergio Marchionne amúgy nem mondott még le az Alfa Romeo visszahozásáról, az elmúlt két hónapban többször is megemlítette, hogy újra az F1-ben szeretné látni a márkát.