Ahogy a Vezess.hu is megírta, a Forma-1 fejesei úgy döntöttek, hogy 2017-től eltörlik az új turbómotorokkal bevezetett erőforrás-fejlesztési korlátozást, a zsetonrendszert, így a jövő évtől minden gyártó akkor, annyit és annyiért fejleszt, ahogy kedve tartja.
A Red Bull sztármérnöke, Adrian Newey attól tart, hogy ez veszélyes költekezési verseny indít el, aminek biztosan lesznek vesztesei is, aggodalma szerint a nekik szállító Renault is közéjük tartozhat majd.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
„Nagyobb költekezés, ennyire egyszerű” – mondta, amikor a 2017-es változásról kérdezték.
„Ha megnézzük a 2012-13-as értekezleteket, akkor abban egyeztünk meg, hogy a motorfejlesztést befagyasztjuk, csak a hátrányban lévő csapatok dolgozhatnak. Nem ez történt. Szóval jön megint a költekezési őrület. A nagy gyártók szédítő összegeket költenek, így a költekezésre kevésbé hajlandók, például a Renault hátránya még nőni is fog, ahelyett, hogy csökkenne.”
Newey arra is kitért, hogy a gyári csapatok és a motorkliensek között amúgy sincs egyenlőség:
„Számomra elég furcsa, hogy a szabályok előírják, hogy a gyártónak ugyanolyan hardvert kell szállítania mindenkinek, de arra nem kötelezik őket, hogy ugyanazt a szoftvert is adják, azaz mégsem ugyanolyan a teljesítmény. De senki nem panaszkodik emiatt, ugyanis a klienscsapatoknak egyszerűen tiltja a szerződésük.”
Az idén újra gyári csapatot indító Renault motorfőnöke, Cyril Abiteboul a múlt héten azt állította, a Red Bullnak ezután is ugyanazokat a fejlesztéseket adják majd, mint amit maguk használnak. Newey elismeri, hogy a Renault mindig fair volt velük:
„Mindig is ugyanolyan motort adtak mindenkinek, beleértve a szoftvert is. Természetesen a Red Bull és a Renault számára is opció a további folytatás, a gond persze az, hogy ha a Renault nem tudja tartani a lépést a költekezési versenyben, akkor sem ők, sem mi nem leszünk versenyképesek.”