f1-barcelona-february-testing-2016-yasuhisa-arai-and-yusuke-hasegawa-honda A paddockban azonnal beidult a spekuláció a váltás bejelentésének időzítése miatt, hiszen a téli tesztszezon csak hétfőn kezdődött el. Sokan azt látták bele a döntésbe, hogy a Honda már most tudja, az idei szezonja is felejtős, ezért adták új kézbe az irányítást. Arai utódja Haszegava Juszuke lesz, bár a páros egy ideig még közösen felügyeli a munkát. Kedd délutánra kiderült az is, a Honda szigorú szabályai miatt kell távoznia Arainak. A gyártó alapszabálya mondja ki, hogy Arainak nyugdíjba kell vonulnia, amikor az idén betölti a hatvanadik életévét. „A váltás nincs összefüggésben a lóerők számával vagy a teljesítményünkkel. A korom miatt van az egész, amin nem változtathatok” – fogalmazott Arai. „58 voltam, most 59 vagyok, és 60 leszek. Ez egy normális szervezeti váltás. A japán vállalatoknál általában meg van határozva egy nyugdíjazási korhatár, a Hondánál ez 60 év.” „Nehéz volt ugyanakkor eldönteni, hogyan időzítsük a váltást. Ez nem az én feladatom volt, a vállalat döntött, és a döntés értelmében vállalati tanácsadó maradok.” A váltás március elsejétől hatályos, de Arai ezt követően is elutazik a versenyekre, biztosítva a zavartalan átmenetet. Utódja, Haszegava Juszuke nem ismeretlen az F1 világában, a Honda gyári csapatának ő volt a főmérnöke 2008-ban. „Ezért kaptam felkérést Arai szantól, hogy a helyére lépjek” – mondta Haszegava. „Csak most csatlakoztam a csapathoz, így nem sokat tudok mondani a helyzetünkről és a lehetőségeinkről. De az biztos, hogy fejlődtünk a télen. Nem lehetek túlságosan optimista, de biztosan javítani tudunk a tavalyi eredményünkön.”