jaszuhisza Arai Jaszuhisza a Honda Forma-1-es visszatérésének bejelentése óta vezette a projektet, és a tavalyi siralmas szereplés ellenére végig a posztján maradt, ő maga mindvégig azt mondta, nem is áll szándékában a távozás. A japán gyártó mai igazgatótanácsi ülésén viszont több személycseréről is döntöttek, többek között Arait is leváltották, helyére Haszegava Juszuke kerül. Arai a hónap végéig marad, tanácsadóként segít az átállásban, utána a Honda kutatás-fejlesztési részlegét veszi át, bár egyes források szerint hamarosan nyugdíjba is megy. Ami a Honda idei kilátásait illeti, a McLarenben dolgozó új, fejlesztett erőforrás tegnap, a barcelonai tesztelés első napján megbízhatóbbnak látszott, Jenson Button 84 kört ment az autóval. Így értékelt: „A legfeltűnőbb a hibrid működése volt, jól kiszámíthatóan, jól tette a dolgát egész nap, nem volt vele probléma, a hosszú etapokon sokkal jobb volt, mint tavaly. Természetesen vannak még gyenge pontjai az autónak, de jó volt az első nap, nagyjából elégedett vagyok.” „Ami a tempót illeti, ki tudja? Ha csak a számokat nézzük, akkor úgy néz ki, hogy borzasztóan le vagyunk maradva, de nem a jó köridőkre hajtunk, az autó rendszereit ellenőrizzük most. Biztosan nem mi leszünk a leggyorsabbak a teszten, sőt valószínűleg az év túlnyomó részében sem, de ha az autó jónak tűnik, és jönnek a fejlesztések, akkor lesz mire építkezni.” barc_teszt_01_11 „A hibrid egyértelműen javult, de azért bőven van még mit fejleszteni az erőforráson. A Hondánál keményen dolgoztak a télen, és nagy előrelépést értek el a megbízhatóság tekintetében, azonban biztosan nem örülnénk, ha mostani motorral kellene Melbourne-be mennünk. Az első futamra ennél több kell.” Úgy tudni, a Honda a jövő heti, második barcelonai teszten egy újabb specifikációjú motort is pályára küld majd.