barc_teszt_01_05 A Red Bull a sikertelen szakítási kísérlet után 2016-ban is a Renault erőforrásaival indul, igaz, a motor immár TAG Heuer név alatt dolgozik az autóban. A csapat természetesen reménykedik benne, hogy a francia gyártó előbb-utóbb versenyképes erőforrást ad majd nekik, de a szezon elejétől nem várnak sokat, így a barcelonai teszt első napja után nem is panaszkodott Daniel Ricciardo: „A motor nagyjából ugyanolyannak érződik, mint a tavalyi idény végén. Ami nem feltétlenül rossz, hiszen az első napon sokkal jobb alapokról indulunk, mint tavaly ilyenkor. Nincs valami nagy ugrás, de egy kicsit elégedettebb vagyok, jól indultak a dolgok, és végül is ennél többet egyelőre nem kívánhatunk.” Ricciardo bő egy másodperccel maradt el Vettel ferraris idejétől, de az ausztrál hangsúlyozta, hogy a tempót a második teszttől várják. „Egyelőre nem a versenyteljesítménnyel megyünk, még nincs fent minden fejlesztés. A mostani tempó megfelel az elvárásoknak. A csapatnál azt mondtuk, hogy az első teszten a tavalyihoz hasonló teljesítményt érdemes várni, és nagyjából ez is a helyzet. Összességében nem rossz kezdés.”

Renault RS16, Jolyon Palmer

Renault RS16, Jolyon Palmer

Ami a Renault újjáalapított gyári csapatát illeti, az első nap nem sikerült valami fényesen, az RS16-os mindössze 37 kört futott, utolsóként szerepelt a táblázatban. A tavaly a Mercedes-motoros Lotusszal sokat vezető pilóta, Jolyon Palmer nem is volt valami elégedett: „Az autón nem érzek akkora különbséget. Tudtuk, hogy nem lesz könnyű a kezdés, hogy nem megyünk majd 100 kört, de 37 kör azért nem ideális. Gyakorlatilag el is szállt egy napom a négyből. A motornál azért lehet érezni a különbséget. A Mercedes erősebb volt, de a Renault-nak is van azért előnye, például a vezethetőség.”