Tavaly decemberben a fejlesztés szempontjából az utolsó utáni pillanatban dőlt el, hogy a Red Bull kisebbik csapata, a Toro Rosso búcsút int a Renault erőforrásainak, és 2016-ben a Ferrari 2015-ös specifikációjú motorjaival indul majd. A faenzai csapatnál őrült kapkodással, éjt nappallá téve dolgoztak az új autón, de még így sem készültek el, így a héten a Barcelonában zajló első téli tesztre a 2015-ös autó új elemekkel frissített változatával érkeztek, amelyről még a festés is hiányzik. A fentiekhez képest a Toro Rosso szépen muzsikál, Carlos Sainz szerdán 161 kört húzott le az autóval, a Ferrari-motorral pedig nagyon elégedett: „Nem is kérdés, hogy előrelépés. Ahogy számítani lehetett rá, nagyobb a motorerő, nagyobb a végsebesség, könnyedén kezelhető az akkumulátor, és ugyanolyan, talán egy kicsit még jobb a vezethetőség is. De nem is ez a fő újdonság, hanem a megbízhatóság, ami a leginkább kellett nekünk.” „Jó irányba haladunk, fejlődünk, napról napra nagyobb távot megyünk – pontosan ez is volt a cél a tavalyi és idei elemekből összeállított mostani autóval. Egyelőre nem a teljesítményre hajtunk, a megbízhatóságon kívül semmivel nem foglalkozunk. Tavaly ez volt a gyenge pontunk, most viszont minden különösebb gond nélkül falja a köröket az autó. Apró, egészen kicsi hibák vannak, de ezektől tekintve fejlődünk és sokkal jobb megbízhatóságra számítunk idén.”
F1: Régi motorral is megtáltosodik a Toro Rosso
Carlos Sainz szerint a Toro Rossóba idén bekerült tavalyi Ferrari-motor is előrelépést jelent a tavalyi Renault-hoz képest.
2016.02.25. csütörtök 11:46