f1-mexican-gp-2015-bernie-ecclestone-gbr A Forma-1 fejesei – pontosabban a Bernie Ecclestone és a versenyszervezők alkotta többség a kisebbségben lévő csapatok vonakodása ellenére – a múlt héten úgy döntöttek, 2016-ra frissítik az időmérőt. Az új rendszerben maradna a három szakasz, azonban azoknak nem a végén, hanem visszaszámlálás mellett másfél percenként azonnal esnének ki az aktuálisan leglassabb pilóták. A derült égből villámcsapásként érkező újítás bevezetése azonban alig pár nap alatt bizonytalanná vált, miután maga az F1 ura, Ecclestone jelezte, hogy nem áll készen a megfelelő szoftveres háttér, ezért csak a Spanyol Nagydíjra várható az amúgy az F1-esek és a közvélemény által fanyalogva fogadott reform. barc_teszt_02_12   Most itt az újabb fordulat, legalábbis ha hihetünk a német Auto, Motor und Sportnak, amely azt írja, hogy a három hét múlva következő szezonnyitón mégis jön az új rendszer, vagyis egy hibrid megoldás. A szaklap értesülése szerint csak a Q1 és a Q2 változik, a finálé marad a régi. Az első két szakasz 16-16 perces lesz, a kieséses fázis hét perc után kezdődik majd, és 7-7 pilóta pottyan ki. A 12 perces Q3-ra nyolc versenyző marad, hogy ők a teljes időt kihasználva döntsék el maguk között a rajtsorrendet. Bár a Ferrari elnöke, Sergio Marchionne két napja azt mondta, szerintük „elfogadhatatlan” az új kvalifikáció, a szabályváltoztatás-tervezet már átment a Forma-1-es Bizottságon, így a Motorsport Világtanács március 4-i ülésén egyszerű többséggel véglegesíthetik majd.